شناسهٔ خبر: 18776 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت ؛

مبادله تفاهم‌نامه همکاری بین‌بخشی با هدف حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده تهران/ موفقیت همدان در پیشگیری از تصرف اراضی ملی/ افتتاح بیمارستان تاکستان با حضور وزیر بهداشت/ بهره‌برداری از ۵۱۰واحدمسکونی ثامن در بافت پیرامون حرم‌رضوی/ افتتاح ۹۸پروژه در حاشیه شهر مشهد

تفاهم نامه همکاری های بین بخشی در محلات بافت فرسوده بهسازی بنادر استان هرمزگان و همگرایی با دیگر کشورها برای رونق گردشگری‌دریایی در هلال طلایی جنوب،۹۹ پروژه راه و شهرسازی با اولویت یک برای رسیدن به مشهد ۲۰۱۷، تهدیدبافت فرسوده قم برای یک پنجم جمعیت این استان و اعلام آمادگی راهداران سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی از جمله مهم‌ترین اخبار استان ها در هفته‌گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه استانی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

نام استان استان در هفته‌ای که گذشت
هرمزگان

در دومین روز از اسفند ۹۴، نخستین آیین گرامیداشت روز جهانی راهنمایان گردشگری در بندرعباس با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران صنعت گردشگری هرمزگان برگزار شد. 

بنادر غرب هرمزگان آماده خدمات‌دهی به مسافران دریایی در نوروز ۹۵ هستند در عین حال تخمین زده می‌شود آمار مسافران دریایی در طرح نوروزی بیش از دو میلیون نفر باشد

 

خراسان رضوی

رئیس راه وشهرسازی خراسان رضوی گفت: ۹۹ پروژه با اولویت یک در زمینه‌های معماری و شهرسازی، حمل و نقل، هوشمندسازی و زیرساخت‌ها با اعتبار یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان در قالب ملی، استانی و بخش‌خصوصی برای مشهد ۲۰۱۷ مصوب شده‌است.

۴۶۱پروژه عمرانی در حوزه حاشیه شهر مشهد، پروژه‌های مسکن ثامن، شهرداری‌های خراسان رضوی و دهیاری‌های استان در مراسمی با حضور وزیر کشور ، معاون وزیر راه و شهرسازی و برخی از مدیران شهری استان در مشهد به بهره‌برداری رسید.

قم

رئیس اداره احیاء بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به آسیب‌ها و تهدیدهای بافت فرسوده، گفت: ۲۵۰ هزار تن از جمعیت قم معادل حدود یک پنجم جمعیت این شهر در این مناطق ساکن هستند

 

همدان

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: استان همدان از استان‌های موفق در بحث پیشگیری از تصرفات و تعرضات به املاک و اراضی ملی است.

قزوین

بیمارستان شفای تاکستان قزوین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار قزوین به بهره‌برداری رسید این در حالیست که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح بیمارستان تاکستان عملیات ساختمانی بیش از ۲۰ بیمارستان در کشور به پایان رسیده و پس از تجهیز به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

مانی‌فر به بهانه روز مهندس:ارتباط منسجم و پیوسته دانشگاه و مهندسان فارغ‌التحصیل حلقه گمشده‌ای است که در صورت توجه به آن بسیاری از مشکلات این قشر از افراد جامعه حل‌می‌شود.

اردبیل

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل از كاهش ۱۵ درصدی تلفات تصادفات رانندگی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد، در حالیکه به گفته وی همدلی و همکاری بین نیروهای راهداری و پلیس راه اثرات مثبتی در ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات و رضایت مردمی دارد.

گیلان

بیش از ۴ هزار واحد مسکن مهراستان گیلان در آیینی با حضور قائم مقام وزیرراه وشهرسازی در مسکن مهر افتتاح و به متقاضیان واگذار شد.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اسناد خزانه در سال ۹۴ به استان لرستان اختصاص یافته بود که به طور کامل جذب شده است.

خوزستان

استاندار خوزستان با ابراز خرسندی از کاهش ۲۵ درصدی تلفات ناشی از سانحه جاده‌های برون شهری استان بر لزوم آمادگی تمام دستگاه های مرتبط با راه و جاده اعم از راه و شهرسازی، حمل و نقل، بهداشت، درمان و خدمات رسانی در ایام نوروز تأکید کرد.

کردستان

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه انتقادات زیادی از روند کند پیشرفت فیزیکی مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان مطرح می شود گفت: تاخیر در اجرای این پروژه‌ها به تعهدات دولت مربوط نمی شود.

گلستان

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهمیت بافت‌های تاریخی در توسعه اقتصادی اجتماعی شهرها گفت: برنامه‌های خاص توسعه شهری باید از محلات تاریخی شروع شوند.

تهران

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با امضاء و مبادله تفاهم‌نامه همکاری شش جانبه با موضوع نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده منطقه ۱۲ شهر تهران گام جدیدی در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده کشور برداشت

 

نظر شما