شناسهٔ خبر: 18787 - سرویس زنان و امور خانواده
نسخه قابل چاپ

عرفانیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

نظام‌مند کردن فعالیت امور بانوان، هدف اصلی تشکیل میز زنان/ رسیدگی به احقاق حقوق زن در شهر، زن در حمل و نقل و زنان در سکونتگاه‌ها

مونا عرفانیان مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور بانوان نظام‌مند کردن فعالیت امور بانوان را اصلی‌ترین هدف تشکیل میز زنان اعلام کرد و گفت: میز زنان دارای پتانسیلی ارزشمند و قانونی است و به کمک آن می‌توانیم همکاری خوبی برای پیگیری امور بانوان با سایر استان‌ها داشته باشیم.

منا عرفانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تشکیل میز زنان از سوی این وزارتخانه اعلام کرد: باتوجه به ساختار اصلی میز زنان هدف اصلی این بخش نظام‌مند کردن فعالیت امور بانوان است که براساس حکم مقام عالی وزارت و ابلاغ آن به تمامی استان‌ها به نظر می‌آید دارای پتانسیلی قانونی و ارزشمند نیز باشد.

عرفانیان با تأکید براینکه تاکنون فعالیت‌هایی در حوزه میز زنان در کشور انجام شده و این بخش الگوی خوبی برای پیگیری امور بانوان در استان‌ها به شمار می‌رود گفت: اقدامات اخیر ما در امور زنان تاکنون ستادی بوده، درحالی که  تشکیل میز زنان اقدامی در سطح ملی و بهترین روش برای فعال‌سازی شبکه‌های همکاری در این بخش به شمار می‌رود. اگر بخواهیم مسئله‌ای را در سطح استان‌ها مورد بررسی قرار دهیم میز زنان بهترین روش برای انجام این اقدام است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان با بیان اینکه این ایده کاملا طبق الگوی این شبکه همکاری عمل می‌کند گفت: در حال حاضر می‌توانیم با توجه به وظایف جدیدی که به امور بانوان محول شده با   انجام تغییراتی بر روی ساختار میز زنان و تدوین برنامه‌ای دقیق‌تر و یکپارچه‌تر شاهد نتیجه‌ای خوب و کارآمد در این حوزه باشیم.

وی در این‌باره افزود: با توجه به گزارش‌های دریافتی، به دست آمده تا کنون هر استان براساس سلیقه و توانایی خود در این بخش عمل کرده است که قصد داریم با برنامه‌ریزی مناسب، از این ابزار برای فعال‌سازی هرچه بیشتر شبکه همکاری استفاده کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در ادامه رسیدگی به احقاق حقوق زن در شهر، زن در حمل و نقل و همچنین زنان در سکونتگاه‌ها را از مهمترین موضوعات قابل بحث در این بخش دانست و ادامه داد: با توجه به تأکیدهای مقام عالی وزارت پیگیری این مسائل و مشخص شدن وظایف وزارت راه و شهرسازی در کمک به حل این مشکلات، این موارد باید در رأس مسائل در حوزه امور بانوان قرار گیرد.

عرفانیان با تأکید براینکه کمک تمامی دستگاه‌ها و استفاده از صاحب‌نظران در این حوزه و همچنین نهادهای غیردولتی نیز در این بخش بسیار حائز اهمیت است اضافه کرد: تغییر رویکرد رئوس تمامی دستگاه‌ها نسبت به این حوزه لازمه شروع اقدامات ما در این بخش است تا بتوانیم به کمک آنها در مرحله اول مشکلات را شناسایی کرده و بعد به رفع آن بپردازیم./

نظر شما