شناسهٔ خبر: 18821 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت:

مجوز به بوئینگ برای مذاکره با ایران/ ساخت بخشی از بال و بدنه هواپیمای ایرباس در ایران/ عرضه بخشی از سهام هما در بازار جهانی/ افتتاح فاز نخست مناطق آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام (ره)

هواپیما A 350 مجوز به بوئینگ برای مذاکره با ایران٬ ساخت بخشی از بال و بدنه هواپیمای ایرباس در ایران٬ عرضه بخشی از سهام هما در بازار جهانی و افتتاح فاز نخست مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام (ره) از جمله اخبار مهم حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمل و نقل هوایی در هفته‌‌ای گذشت٬ یکی از پر خبرترین حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی بود که این اخبار به شرح زیر است:

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری

پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد. بیش از ۱۹ هزار پرواز برای ایام نوروز اختصاص پیدا کرده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد

شرکت هواپیماسازی بویینگ مجوز مذاکره با ایرلاین‌های ایرانی را از دولت آمریکا دریافت کرد.

فرود مدرن ترین هواپیمای ایرباس در ایران

یک فروند از سری هواپیمای ايرباس A۳۵۰ تولید شرکت چندملیتی ایرباس روز شنبه هفته گذشته به صورت نمادین و نمایشی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

 

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

اگر شرایط برای ورود هواپیماهای ایرباس ۳۸۰ از نظر زیرساخت‌های فرودگاهی در  کشور فراهم نباشد امکان جایگزینی آن با هواپیماهای ایرباس ۳۵۰ وجود دارد.

ما اطمینان داریم که بوئینگ به دنبال بازار ایران است. اگر شرکت هواپیماساز بوئینگ مجوز مذاکرات خود با ایران را دریافت کرده قطعا با آنها مذاکره خواهیم داشت.

هواپیماهای موجود ایران‌ایر تا ۱۰ سال آینده باید به تدریج از ناوگان این شرکت خارج شوند و بخشی از ناوگان ایرباس که قرارداد اولیه آن منعقد شده جایگزین هواپیماهای فعلی خواهد شد.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری

 پیام‌هایی از طرف بوئینگ مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران از طرف وزارت امور خارجه دریافت کرده‌ایم. قرارداد ایرباس با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران٬ شرکت بوئینگ را برای مذاکره با ایران به تکاپو انداخت.

شرکت هواپیماساز بوئینگ به دنبال بازار ایران است و قطعا اگر این شرکت تمایل به حضور در بازار ایران نداشت نسبت به دریافت مجوز از دولت آمریکا اقدام نمی‌کرد.

افتتاح فاز نخست مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام‌خمینی

فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی به عنوان بخشی از مجموعه‌های شهر فرودگاهی بین‌المللی امام خمینی (ره) روز سه شنبه چهارم اسفند با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و برخی مقامات کشور افتتاح شد.

در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخست مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی تفاهم‌نامه احداث شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی در این منطقه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

محمود نویدی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی

براساس قانون مناطق آزاد و هماهنگی صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی کشور تمام فعالان اقتصادی در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ۲۰ سال معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

با همکاری سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و سایر سازمان‌های ذیربط به منظور تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی مرکز خدمات سرمایه گذاری به صورت پنجره واحد در فاز نخست منطقه آزاد اجرایی شد.

با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی ایران و تهران صدور کارت بازرگانی فعالان اقتصادی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی براساس قوانین مناطق آزاد تسهیل می‌شود.

براساس تفاهم‌نامه همکاری با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و به منظور تقویت تولید و توسعه صادرات، کالاهای غیرنفتی، صنعتی و تبدیلی با رویکرد حضور در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، احداث مرکز نمایشگاه بین‌المللی ایران در منطقه آزاد شهر فرودگاهی تجاری امام خمینی اجرایی می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی در مجموع ۲۵۰۰ هکتار و منطقه آزاد تجاری ۱۵۰۰ هکتار وسعت دارد و بخشی از مجموعه‌های شهر فرودگاهی بین‌المللی امام‌خمینی (ره) محسوب می‌شود.

پروژه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ۵ منطقه عملیات زیربنایی، منطقه آزاد تجاری، منطقه ویژه اقتصادی، منطقه نرمال تجاری-خدماتی و اداری و همچنین منطقه پروازی تقسیم‌بندی شده است.

حسن روحانی رییس جمهوری

ما نه تنها ناوگان هوایی کشور را به حول قوه الهی بازسازی خواهیم کرد بلکه به آن دوستانی که کم‌لطفی می‌کنند می‌گوییم توجه این دولت به جان، آبرو و امید ملت ایران است.

دیدن هواپیمایی با آرم هما در فرودگاه‌های جهان باعث افتخار ماست و باید به عنوان یک قدرت بزرگ هوایی برای حمل و نقل مسافر و بار دو مرتبه حضور پیدا کنیم که این حضور نزدیک است.

تا کی مردم ایران توسط ایرلاین‌هایی که طی دهه‌های اخیر و سال‌های نه چندان دور در منطقه، به ویژه در جنوب خلیج فارس، ظهور و بروز کرده‌اند تحقیر شوند؟

در دوره جدید مذاکرات هسته، یکی از اهداف ما از روز اول مساله تعمیرات و سرویس‌های فنی صنعت هواپیمایی ایران بود که رفع شد و در برجام به طور کلی موانع برای خرید هواپیما برداشته شد.

ما کشوری نیستیم که فقط هواپیما بخریم و من در سفری که به پاریس داشتم به رئیس شرکت ایرباس گفتم ما بخشی از ایرباس را خواهیم ساخت و او پذیرفت که بخشی از بال و بدنه‌ی هواپیمای ایرباس توسط ایران ساخته شود.

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

متاسفانه طی سال‌های ۹۰ تا ۹۳ حدود ۱۲ میلیارد دلار از پول ایرانیان برای خرید بلیت از ایرلاین‌‌های منطقه پرداخت شد. این رقم برای سال جاری حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود در حالی که اگر ناوگان هوایی ایران نوسازی شود این پول به جای پرداخت به ایرلاین‌های خارجی در صنعت هوانوردی ایران هزینه می‌شود.

بازسازی ساختاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، تاسیس شرکت لیزینگ هواپیمایی ایران و نوسازی مدیریت و آموزش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی هما سه گام وزارت راه و شهرسازی برای صنعت هوانوردی است.

نخستین گام نوسازی ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، قرارداد اخیر با شرکت ایرباس معادل ۱.۵ برابر کل صندلی‌های فعال ناوگان هوایی ایران است.

شرکت هواپیمایی هما باید به یک شرکت سهامی عام تبدیل و بخشی از سهام آن نیز در بازار جهانی عرضه شود.

شهر فرودگاهی امام خمینی به مرکز پردازش صادرات تبدیل می‌شود؛ به این معنا که با ایجاد لجستیک پارک٬‌ بندر خشک و حمل و نقل چند وجهی، می‌تواند این منطقه را به مجموعه‌ای برای پردازش صادرات بدل کند و در همین راستا است که ارائه خدمات بیمه‌ای٬ مالی و نمایشگاهی در اولویت قرار می‌گیرد.

از بانک‌های بین‌المللی٬ شرکت‌های بیمه‌ای جهان و سایر سرمایه‌گذاران اقتصادی و تجاری دعوت به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی می‌کنیم.

رویترز به نقل از یکی از دستیاران رییس جمهور برزیل

مذاکرات برای ۵۰ فروند هواپیما از شرکت هواپیماسازی امبرائر بین ایران و این کشور آغاز شده است.

مذاکرات برای این هواپیماهای جت و همچنین تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های ساخت صنعت خودروی برزیل در ماه اکتبر که آرماندو مونتیرو، وزیر بازرگانی برزیل در راس هیاتی به تهران سفر کرد، آغاز شد.

نظر شما