شناسهٔ خبر: 18824 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رحمت‌الهی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده جدید پلیس راه‌آهن کشور خبر داد:

کاهش ۴۳ درصدی سرقت در راه‌آهن/ عضویت ۷ هزار دانش‌آموز از ۱۵۸ مدرسه حاشیه ریل در طرح هم‌قطاران پلیس

مراسم تودیع و معارفه فرمانده رئیس پلیس راه آهن فرمانده سابق پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته از سوی پلیس راه‌آهن کشور برای کاهش وقوع جرم در این حوزه٬ گفت: ۷ هزار دانش‌آموز از ۱۵۸ مدرسه حاشیه ریل در طرح هم‌قطاران پلیس برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از بزه‌های اجتماعی حاشیه راه‌آهن عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ سردار امیر رحمت‌الهی امروز پنجشنبه ۶ اسفندماه در مراسم معارفه فرماده جدید پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به ۱۲ سال مسئولیت خود در حوزه نظم و امنیت راه‌آهن گفت: در طول این مدت هر اقدامی برای ایجاد امنیت و آرامش بیشتر در شبکه ریلی کشور انجام شد به همت تمامی کارکنان زحمتکش نیروی انتظامی راه‌آهن سراسر کشور و همکاری شرکت راه‌آهن و  محصول خردجمعی همگان بود.

وی با بیان اینکه کار عمده نیروی انتظامی راه‌آهن کشور پیش‌گیری از وقوع جرم بود و به همین علت نمی‌توان آماری از حوادث و جرایمی که اتفاق نیفتاده است ارائه داد٬ گفت: در سال ۱۳۸۳ منشور اخلاقی در پلیس راه‌آهن تهیه شد که ۸ بند داشت و وقتی در اواخر سال ۹۰ دکترین ناجا ابلاغ شد احساس کردم که ۷ سال پیش‌ در مسیری صحیح برای اعتلای انتظامی راه‌آهن کشور گام برداشتیم.

رحمت‌الهی با یادآوری اینکه امنیت و موضوعات انتظامی با توجه به تغییرات جامعه نیاز به بازتعریف دارد٬ گفت: راه‌آهن یک سازمان پرجمعیت کارگری و صنعتی است و در سند ۲۰ ساله پیش‌ روی کشور با توجه به لزوم توسعه این نهاد، نیاز به ساختار امنیتی و دفاعی قوی دارد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن در دو جبهه ایمنی مهندسی و امنیت انتظامی برای آرامش و آسایش مردم فعالیت می‌کند٬ ادامه داد: این دو بخش که یکی بر عهده مسئولان فنی راه‌آهن و دیگری بر عهده مسئولان انتظامی پلیس است بر روی یگدیگر تأثیرگذارند و در ایامی که عهده‌دار مسئولیت در این بخش بودم سعی شد تا هماهنگی‌ها میان دو بخش بیشتر شود.

فرمانده سابق پلیس راه‌آهن کشور یکی از دستاوردهای مهم برای امنیت راه‌آهن را برگزاری نشست‌های منظم قرارگاه مبارزه با سرقت دانست و افزود: این جلسات در همه رده‌ها  و نواحی ۱۹‌گانه راه‌آهن برگزار شد و علاوه بر این نیز کمیته ساماندهی اموال در کاهش سرقت از راه‌آهن نقش داشت.

وی افزود: در سال گذشته آمار سرقت راه‌آهن ۲۳.۵ درصد در قیاس با سال ۹۲ کاهش داشت که این یک موفقیت چشمگیر برای نیروی انتظامی راه‌آهن به شمار می‌آید. در ۱۱ ماه ابتدایی امسال نیز آمارها حاکی از کاهش ۴۳ درصدی سرقت در راه‌آهن است.

رحمت‌الهی دستیابی به این دستاوردها و کاهش آمار سرقت در راه‌آهن طی دو سال اخیر را نتیجه همکاری و هم‌دلی میان نیروی انتظامی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواند و  تحقق این آمار را در صورت عدم همراهی شرکت راه‌آهن غیر ممکن دانست.

فرمانده سابق پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته برای پیشگیری از جرم  و بزه در راه‌آهن٬ گفت: راه‌اندازی قطار دوستی با هدف آشنایی و آموزش کودکان و نوجوان یکی از اقدامات فرهنگی پلیس در این جهت بود.

رحمت‌الهی همچنین از عضویت ۷ هزار دانش آموز به عنوان هم‌قطاران پلیس راه‌آهن خبر داد و گفت: این تعداد دانش‌آموز از ۱۵۸ مدرسه حاشیه راه‌آهن به عضویت این طرح درآمدند تا از وقوع جرم و معضلات بسیاری که بر اثر حاشیه نشینی‌های شهرهای بزرگ و گسترش بی‌رویه شهرها به وقوع می‌پیوندد جلوگیری کنند. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از مناطق حاشیه نشین ما مستعد وقوع جرم هستند که حتما باید برای این مسئله چاره‌ای اندیشید.

در پایان این مراسم از زحمات سردار امیر رحمت‌الهی که ۱۲ سال عهده‌دار سمت فرماندهی پلیس راه‌آهن کشور بود با اهدای لوح سپاس از سوی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا تقدیر و تشکر، و سردار علیرضا اکبرشاهی به عنوان فرمانده جدید پلیس راه‌آهن کشور معرفی شد/.

نظر شما