شناسهٔ خبر: 18877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان قزوین در آستانه سال نو

جلسه مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گفت: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات نوروزی و آغاز مسافرت‌های هموطنان، جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جوادحق لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات نوروزی و آغاز مسافرت‌های هموطنان، جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان قزوین با ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شد.

جواد حق لطفی افزود: این جلسه که با هدف هماهنگی ارگان‌های خدمات‌رسان جاده‌ای بویژه در ایام نزدیک به تعطیلات نوروزی انجام شد منجر به تصویب ۱۷ مصوبه با موضوعاتی چون افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی، استقرار جرثقیل و ماشین آلات سنگین به منظور رسیدگی به موقع و سریع به حوادث احتمالی شد.

وی گفت: مدیران حاضر در  این جلسه هماهنگی‌های لازم برای نحوه مدیریت حجم عظیم ترافیک عبوری از سطح راه‌های حوزه استحفاظی با توجه به واقع شدن استان در مسیر کریدور ارتباطی مرکز به غرب و شمال‌غرب کشور را به انجام رسانیدند.

حق لطفی در این جلسه از آمادگی ادارات تابعه و ستادی در آماده‌سازی و بهسازی راه‌های استان با هدف ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات در این ایام سخن گفت.

 وی افزود: راهدارخانه‌ها و اکیپ‌های راهداری به منظور خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به هموطنان در طول ایام نوروز در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

 همچنین وی گفت: عوامل راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و با استفاده از ۱۴۱ دستگاه گشت راهداری مجهز به ردیاب‌های ماهواره‌ای و بیسیم، به صورت شبانه‌روزی آماده فراهم آوری بستری ایمن جهت تردد هموطنان از سطح جاده‌های استان قزوین است.

 مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی در پایان افزود: مطابق آمارهای رسمی موجود اغلب سوانح منجر به فوت در جاده‌ها در پی خواب‌آلودگی  رانندگان اتفاق می‌افتد از رانندگان تقاضا می‌شود تا در هر دو ساعت رانندگی حداقل یک ربع از زمان را به استراحت اختصاص دهند تا بدین ترتیب  از بروز حوادث پیش‌گیری به عمل آید.

حق لطفی در پایان با آرزوی سفری خوش و ایمن از هموطنان خواست تا قبل از انجام سفر از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل نموده و در طول سفر ضمن رعایت سرعت مطمئن، فاصله طولی خودروی خود را تا خودروی جلو رعایت نمایند.

نظر شما