شناسهٔ خبر: 19001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترانشیپ کالا در بندر شهید رجایی از ۱/۱ میلیون تن گذشت/ پهلوگرفتن بیش از ۳۶۰۰ شناور در بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۵۸ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی و رونق پهلوگیری کشتی‌ها در بزرگترین بندر تجاری کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام خبر پهلوگیری ۳هزار و ۶۵۳ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تاکنون، گفت: طی ۱۱ماه اخیر، ۲ هزار و ۷۸۶ فروند شناور بالای یکهزار تن و ۸۶۷ فروند شناور زیر یکهزار تن در اسکله‌های ۴۰ گانه این بندر پهلو گرفتند.

وی ادامه داد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۲۰۰ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۵۸ میلیون تن کالا

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماهه سال ٩٤، گفت: طی این مدت، در مجموع ۵۸ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۵۸۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که ۳۶ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۴۸۲ تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۱میلیون و ۸۹۹ هزار و ۱۰۳ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

صادرات ۲۱.۷ میلیون تن کالای غیرنفتی

وی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۲۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۷۹۲ تن عنوان کرد.

کاهش ۲۸ درصدی واردات غیرنفتی

به گفته ایدنی، ۸ میلیون و۴۵۱ هزار و ۴۵۵ تن کالای غیرنفتی طی این مدت وارد بندر شهیدرجایی شد که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

ترانشیپ غیرنفتی از ۱.۱ میلیون تن گذشت

وی از کابوتاژ بیش از ۱۹۲ هزار تن از این گونه کالاها طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ترانشیپ یک میلیون و ۱۲۰هزار و ۹۳۴ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.

ترانزیت حدود ۴ میلیون تن کالای غیرنفتی        

این مقام مسئول افزود: طی این مدت، ۳ میلیون و۶۳۶ هزار و ۸۵۰ تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شد.

صادرات ۵ میلیون تن کالای نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۵ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۵۳ تن مواد نفتی از طریق بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که ۲۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

رشد ۲۹درصدی ترانزیت نفتی

این مقام مسئول گفت: بیش از ۶۸۸ هزار و ۷۴۹ تن انواع فرآورده‌های نفتی به کشورهای مختلف ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ درصد افزایش داشته است.

ایدنی در پایان از واردات دومیلیون و ۱۶۸هزار و ۶۱۵تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق بندر خلیج فارس (بخش نفتی بندر شهید رجایی) به داخل کشور و کابوتاژ ۱۳ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۲۱۴ تن از اینگونه کالاها طی امسال خبر داد.

نظر شما