شناسهٔ خبر: 190351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاسخگویی به ۶۱ هزار و ۸۷۸ تماس سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در سال ۱۴۰۳

پاسخگویی به بیش۸۷هزار تماس با سامانه تلفنی 141 در چهارمحال وبختیاری رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از پاسخگویی به ۶۱ هزار و ۸۷۸ تماس به سامانه تلفنی ۱۴۱ در استان اصفهان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مریم تاکی اظهار کرد: از مجموع ۱۸۲ هزار و ۶۲۹ تماس برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در سال ۱۴۰۳ به تعداد ۶۱ هزار و ۸۷۸ تماس توسط کارشناسان پاسخ‌گویی مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان افزود: در مجموع این تماس‌ها، تعداد ۱۹ هزار و ۹۱۶ شکایت ثبت شده است که از این حیث رتبه سوم ثبت پس از ستاد مرکز مدیریت راه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با توجه به تحلیل و جمع‌بندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جاده‌ای توسط این اداره کل در سال جاری خاطر نشان کرد: مشکلات راه‌ها با ۶۴ درصد بیشترین سهم از تماس‌های سامانه ۱۴۱ را در بر می‌گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل‌ونقل باری، مسافری، عوارضی‌ها، امداد خودرو و مراکز خدمات رفاهی، ایمنی و حریم راه موضوع تماس‌ها بوده است.

تاکی عنوان کرد: از مجموع ۱۳ هزار و ۹۵۷ شکایت ثبت شده که مربوط به حوزه حمل‌ونقل بوده است، ۱۱ هزار و ۵۶۱ شکایت مربوط به حوزه کالابوده و ۱۰ هزار و ۸۸۶ شکایت پایان یافته و در حوزه حمل‌ونقل مسافری نیز ۲ هزار و ۳۶۹ شکایت ثبت شده که تمامی این تعداد در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و پاسخ داده شده‌ است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در خصوص موضوع بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه مسافر و کالا تشریح کرد: عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون جهت حمل بار و عدم تخلیه بار در حوزه حمل‌ونقل کالا بوده و همچنین نقص فنی خودرو ، تأخیر بیش از اندازه در آغاز سفر،  نبود ناوگان مسافری در حوزه حمل‌ونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل می‌شوند.