شناسهٔ خبر: 19043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات راهداری در خراسان رضوی با نزدیک شدن به ایام نوروز:

ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز محور صالح آباد- تربت جام/ پاکسازی و شستشوی تابلوهای راهداری و ایمنی ترافیک راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان قوچان

مجيد مفيدی فر مسئول نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان صالح آباد گفت: بیش از ۱۰ نقطه از نقاط حادثه‌خیز محور صالح‌آباد- تربت‌جام توسط راهداران این نمایندگی ایمن‌سازی شد، در همین حال رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان نیز از پاکسازی و شستشوی تابلوها و علایم راهداری ۲۵۰ کیلومتر از بزرگراه و راه ترانزیتی حوزه راهداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، علی اصغر کرباسی با بیان این‌که ایمن‌سازی محورهای واقع در حوزه نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان صالح آباد از اولویت‌های اصلی این نمایندگی است، گفت: در همین راستا، بیش از ۱۰ نقطه حادثه‌خیز محورصالح آباد-تربت جام به وسیله ترانشه‌برداری ایمن‌سازی شد.

وی با اشاره به رفع موانع دید افقی وتعریض شانه راه در این محور تصریح کرد: باتوجه به عرض کم و حادثه خیزبودن این محور هنگام بارندگی، نمایندگی راه و شهرسازی صالح‌آباد اقدام به رفع موانع موجود نموده است.

کرباسی در ادامه اظهار امیدواری کرد که تلاش دارند تمام طول این محور را که به طول ۳۰ کیلومتر و دارای پرتگاه‌ها و پیچ‌های خطرناک است، برای مسافرانی که این محور را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، ایمن‌سازی کنند.

همچنین مجید مفیدی فر رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان گفت: ضرورت حفظ ایمنی در ترافیک و رسیدگی به علایم راهنمایی و رانندگی در طول راه‌های مواصلاتی و به خصوص بزرگراه قوچان-فاروج و چناران و همچنین مسیر ترانزیتی قوچان- درگز و سرولایت که از ترافیک بالا و اهمیت خاصی برخوردارند، سبب شد تا عملیات راهداری مذکور در قالب دو تیم ایمنی انجام گیرد.

وی افزود: با توجه به تردد متوسط ۲۵۰ هزار وسیله نقیله سبک و سنگین در طول مسیرهای فوق و همچنین نزدیک شدن به ایام سفرهای نوروزی، این اداره تصمیم گرفت فعالیت‌های راهداری خود را علاوه بر گذشته، در بخش ایمنی و ترافیک دو چندان کرده و در همین راستا، ۴ اکیپ تاسیسات و ایمنی ترافیک راه‌اندازی و ساماندهی شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان تصریح کرد: اکیپ مذکور در هفته جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع تابلو راهنمایی و رانندگی جاده‌ای را بازسازی، شستشو و پاکسازی نموده است.

لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر تحویل و با به کارگیری دستگاه ایمنی و ترافیک سیار جاده‌ای باعث بالا رفتن سرعت عمل و کیفیت انجام امور توسط راهداران این شهرستان شده است.

نظر شما