شناسهٔ خبر: 19050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶ پیشنهاد استاندار برای بازآفرینی شهری لرستان‌ در گفت وگو با پایگاه خبری :

تاسیس ۱۷درمانگاه و پایگاه سلامت در ۵شهر استان/ لزوم تعیین تکلیف برای حل مشکل پادگان ۰۷/ بازآفرینی شهری نیازمند پشتوانه قانونی قوی است/ منتظر دولت نباشیم، بخش خصوصی مشارکت کند

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در حاشیه سیزدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری ضمن تاکید بر لزوم حمایت جدی قانون در بازآفرینی شهری گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری نیازمند پشتوانه قانونی و مالی است اما نباید انتظار داشته باشیم تمام کارها را دولت انجام دهد باید فضا را برای آمدن و مشارکت بخش خصوصی فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ بازوند در گفت وگو با خبرنگار پایگاه درحاشیه سیزدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری، با مفید دانستن جلسات بازآفرینی شهری در رفع مشکلات شهری، گفت: بازآفرینی‌های شهری مستلزم مصوباتی است که در صورت تصویب و اجرای آنها بار زیادی از مدیریت شهری استان لرستان برداشته می‌شود. پیشنهادهایی نیز برای حل این مشکلات در این جلسه از سوی مدیریت‌شهری استان مطرح شد که خوشبختانه همگی آنها مورد موافقت وزیر راه و شهرسازی قرارگرفت. 

استاندار لرستان تمامی پیشنهادهای ارائه شده از سوی نمایندگان و اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری را قابل توجه و مؤثر در تعیین مصوبات جلسه خواند و گفت: البته استنباط ما در این گونه جلسات نباید تنها این باشد که همه کارها را بر دوش دولت بگذاریم و یا شهرداری‌ها را موظف به اجرای آنها کنیم، زیرا این امر بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست. باید از بخش خصوصی بخواهیم که وارد میدان شود و با سرمایه‌گذاری دربافت‌های ناکار‌آمد شهری، تاریخی و سکونتگاه‌های غیر‌رسمی در حل مشکلات این مناطق به ما کمک کند. ضمن اینکه این کار موقعی نتیجه می‌دهد که امتیازهایی در این باره برای بخش خصوصی در نظر گرفته شود و برای آنها هم توجیه اقتصادی داشته‌باشد.

این مقام عالی اجرایی استان با استقبال از بهسازی و نوسازی مناطق ناکارآمد شهری لرستان، از این امر ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدواریم پیشنهادهایی که در جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان مطرح شد تنها روی کاغذ نماند و به‌زودی عملیاتی شود، در غیر این صورت تنها انتظار و توقع مردم را بالا برده‌ایم.

تقاضا برای احداث کنار گذر در خرم‌آباد

بازوند سپس به دریافت قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی و بهسازی برخی از اماکن‌ مذهبی ۵شهر استان که همگی دارای بافت‌ تاریخی و فرسوده هستند، اشاره کرد و گفت: تاسیس ۱۷ مرکز درمانی و پایگاه سلامت در ۵ شهر لرستان نخستین پیشنهاد استان در اجرای طرح بازآفرینی شهری لرستان است که مورد موافقت نیز قرار گرفت. در حال حاضر نیز توافقی در این خصوص بین استانداری، وزارت بهداشت و قرارگاه خاتم‌الانبیا  برای تاسیس ۵۰هزار مترمربع مراکز درمانی در سطح استان تنظیم شده اشت. تاکید بر ساماندهی رودخانه‌های ۵شهر خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، نورآباد و دورود پیشنهاد سوم مدیریت‌ شهری لرستان بود؛ زیرا با گذشت یک‌سال ونیم از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هنوز هیچ کاری برای ساماندهی این رودخانه‌های شهری صورت نگرفته‌است.

به گفته بازوند احداث کنارگذر در برخی از شهرهای استان از جمله در خرم‌آباد  و لرستان -ایلام ، از دیگر خواست‌های مردم استان بود که در جلسه مطرح شد.

وی با اشاره به کریدور مرز بازرگان -بندر امام که بخشی از آن از کرمانشاه وارد خرم‌آباد می‌شود، گفت: این کریدور نمی‌تواند از داخل شهر بگذرد. برای گذر از خرم‌آباد نیاز به احداث کنارگذری خارج از شهر است و تقاضا برای مطالعه و طراحی کنارگذر خرم‌آباد به طول ۴۰کیلومتر مطرح شده است. تعیین و تکلیف حل مشکل  پادگان ۰۷ نیز از دیگر پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

استاندار لرستان در پایان سخنانش با تأکید بر این‌که برگزاری ستاد ملی بازآفرینی و فعالیت‌های آن تأثیر بسیار چشمگیری در همراهی و هماهنگی تک‌تک سازمان‌ها داشته است، گفت: دعوت از نمایندگان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای شرکت در جلسات ستاد بازآفرینی شهری برای مشارکت در طرح‌های نوسازی یکی دیگر از پیشنهاد‌های ما در استان بود؛ زیرا با سهیم کردن این سازمان در اجرای طرح بازآفرینی شهری با توجه به وجود تعداد زیادی از امامزاده‌ها در چند شهر استان، بحث آزاد‌سازی حریم‌های شهری زودتر به نتیجه می‌رسد.

نظر شما