شناسهٔ خبر: 190601 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

آمادگی بیش از یک‌هزار دستگاه ناوگان برای جابه‌جایی مسافران نوروزی

جابجایی مسافران با ناوگان جاده اي از مبادي استان كرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 20 درصد رشد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آمادگی بیش از ۱ هزار دستگاه ناوگان برای جابه‌جایی مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در جلسه ستاد طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی گفت: طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی از ۲۳ اسفند ماه شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت که راهداری استان با تجهیز تمام امکانات و نیروی انسانی  در خدمت مردم و مسافران است.

وی با اشاره به اینکه ۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان راهداری در طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی ارائه خدمات خواهند کرد اظهار داشت: از این میزان ۲۶۶ دستگاه اتوبوس، ۷۵۱ دستگاه سواری و ۲۵۰ دستگاه مینی بوس در ایام نوروز در خدمت مردم و مسافران خواهد بود.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل در طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی از فعالیت ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در قالب ۸۰ اکیپ راهداری خبرداد و خاطر نشان شد:در کنار سایر دستگاههای خدمات رسان راهداری استان اردبیل نیز بصورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی مستقر شده و به مسافران خدمات ارائه می دهد.

عضو شورای اداری استان اردبیل انجام خط کشی، نصب، تعمیر و شستشوی علائم، تابلوها و پاکسازی و منظر آرایی جاده ها، لکه گیری، آسفالت و نصب بنرهای اطلاعاتی نوروزی را جمله اقدامات انجام شده در راههای استان ذکر کرد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ایام نوروز تشدید نظارت ها بر ترمینال های مسافری و شرکت های مسافربری را توسط کارشناسان اداره کل راهداری یادآور شد و اظهار کرد: کارشناسان اداره مسافر در ترمینال مستقر خواهند شد تا برخوردهای لازم با هرگونه گران فروشی،عدم ارائه بلیت در زمان مقرر و سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت انجام  و نقص های ایمنی ناوگان ها توسط مدیران فنی شرکت ها چک و بررسی شده و مسافران در امنیت و آرامش سفر خود را ادامه دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: تلفن های پاسخگوی راهداری، مدیریت ترمینال و ۱۱۰ و۱۲۰ پلیس در ۴ نقطه از اتوبوس ها نصب شده است تا مسافران هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد شرکت و رانندگان را به این شماره ها اطلاع دهند.

وثوقی گفت: گشت های تلفیقی پلیس و راهداری در جاده ها حضور خواهند داشت تا مسافران با آرامش خاطر به سفر خود ادامه داده و طبق سنوات گذشته شاهد کاهش حوادث جاده ای باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت های مسافربری و شرکت های حمل‌ و نقل را با سامانه ۱۴۱ راهداری که کارشناسان مرکز مدیریت راههای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هستند اطلاع دهند.