شناسهٔ خبر: 19068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست هماهنگی سفرهای دریایی در هرمزگان/ همگرایی دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی مطلوب در نوروز ۹۵

جلسه نشست هماهنگی مدیران و دست اندرکاران دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و دبیر طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ هدف از برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای افزایش ایمنی ترددهای دریایی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارتقاء کیفیت خدمات  به مسافران نوروزی دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بالغ بر ۷ هزار نفر ساعت آموزش دریایی به خدمه شناورهای مسافری و قایق‌های تفریحی ارایه شده است.

وی افزود: در طرح نوروزی سال ۹۵، گواهینامه، تجهیزات، بدنه و ماشین آلات شناورها از نظر رعایت ایمنی و محیط زیست توسط بازرسان اداره کل بنادر و موسسات رده بندی ارزیابی می‌شوند.

نوفرستی تصریح کرد: تمامی شناورها ملزم هستند به ازای هر مسافر و درصدی بیش از آن برای کودکان جلیقه نجات به تعداد کافی داشته باشند و به تجهیزات مخابراتی و حلقه نجات و قایق نجات بادی نیز مجهز باشند.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، امسال در صورت با اضافه شدن مسیرهای جدید، در مجموع ۹ مسیر دریایی برای ترابری مسافر و خودرو در آبهای استان پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تمامی این مسیرهای دریایی دارای طرح ارزیابی ریسک هستند و به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌گیرند.

دبیر کمیته ساماندهی سفرهای دریایی استان هرمزگان همچنین گفت: با بهره‌گیری از گشت‌های هوایی از طریق بالگرد، ۶ فروند شناور ناجی، یک قایق RIB، ۳۵ ایستگاه مردمی همیار ناجی در کنار همکاری دریابانی، شیلات و نیروی دریایی سپاه و ارتش در موقع بروز سوانح احتمالی، خدمات دهی به مسافران دریایی مضطر در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار تردد هموطنان از ۱۰ بندر مجاز مسافری استان هرمزگان شد که مجهز به فروش بلیط، ورودی و خروجی، سالن مسافری، مرکز اطلاع رسانی و شناورهای مدرن هستند و به آنان توصیه کرد که از شناورهای غیرمجاز برای تردد استفاده نکنند.

شایان ذکر است، بیش از ۹۵ درصد حجم کل سفرهای دریایی کشور به مقصد جزایر خلیج فارس از طریق بنادر مسافری استان هرمزگان انجام می‌شود.

نظر شما