شناسهٔ خبر: 1907 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اختصاصی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی/

تشکیل کمیته‌ تعیین «حقوق مسافر» در سازمان هواپیمایی

فرودگاه مهرآباد دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از تشکیل کمیته های تعییین حقوق مسافران برای افزایش سطح کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

مقصود اسعدی‌سامانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تشکیل کمیته‌هایی در سازمان هواپیمایی کشوری با هدف بررسی «حقوق مسافران» خبر داد و گفت: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این کمیته ها به منظور افزایش حقوق مسافران در بخش حمل و نقل هوایی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: براساس ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه قیمت بلیت هواپیما از ابتدای سال 92 باید به طور کامل آزاد می‌شد اما در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما متنوع سازی شده به عبارتی برای این نرخ سقف تعیین شده است؛ این کمیته‌ها تشکیل شد تا بعد از تعیین حقوق مسافران و افزایش کیفیت برای آزادسازی تصمیم گیری شود.

سامانی درباره اینکه اجرا نشدن آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بنا به گفته رئیس سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی قبل از اجرای آزادسازی به دنبال افزایش سطح کیفیت خدمات به مسافران است بنابراین اولویت سازمان افزایش کیفت خواهد بود چرا که آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مشروط بر افزایش خدمات به مسافران است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تاکید کرد: بر اساس تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری کمیته‌هایی با هدف تعیین «حقوق مسافر» تشکیل شده تا بعد از تعیین این حقوق، درباره آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما تصمیم گیری شود./

نظر شما