شناسهٔ خبر: 19079 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

لزوم عبور از چهار بحران اساسی در اقتصاد ایران/ اعطای وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن در تهران/ گسترش بازار رهن مهمترین سیاست وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن/ دانشگاه‌ها پل بین صنعت، دولت و دانشگاه

اخبار هفته ارایه سه راهکار برای پرداخت بدهی‌های دولتی توسط وزیر راه و شهرسازی در پنجمین همایش ملی سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید، برگزاری هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان، سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات و اعطای وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن در تهران با احتمال کاهش سود از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح جدول زیر است.

عباس‌آخوندی وزیر راه و شهرسازی؛

سخنرانی در پنجمین همایش ملی سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید (متن کامل را اینجا بخوانید.)

یکی از مشکلات موجود در کشور ما عدم ایجاد اجماع بین نخبگان است و به همین خاطر نیز باید اقتصاد در ریل صحیح خود قرار بگیرد و به حرکت منطقی ادامه دهد و پس از ایجاد شرایط منطقی است که می‌توان اقدامات اصلاحی را شروع کرد؛ همانگونه که آقایان سیف رییس‌کل بانک مرکزی و مسعود نیلی مشاور اقتصادی رییس‌جمهوری نیز به تفصیل با ارایه آمار و ارقام و راه‌حل‌ها به این موضوع پرداختند.

سخنرانی و حضور در سیزدهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری (متن کامل را اینجا بخوانید.)

با اتصال ریلی تهران به خرم‌آباد و بروجرد نه از طریق ایجاد یک خط جدید بلکه با ارتقای خط ریلی موجود که قطعا هزینه کمتری نیز صرف خواهد کرد می‌توانیم بخشی از مشکلات فعلی را رفع کنیم. با تبدیل این اقدام به برنامه‌ای توسعه‌ای یا یک پروژه سرمایه‌گذاری خارجی می‌توانیم در بخش گردشگری نیز مؤثر بوده و آن را به شکل خوبی رونق بخشیم.

دیدار و گفتگو با وزیر تجارت، صنعتی و انرژی کره جنوبی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

کره جنوبی قطعا مطالعاتی را در زمینه بازار ایران داشته‌‌است و در حال حاضر پروژه‌های بسیاری وجود دارد که لازم است کره برای توسعه آن‌ها شتاب بیشتری داشته باشد تا بتواند در رقابت با رقبای خارجی خود در این بازار حضور پیدا کند.

وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران (متن کامل را اینجا بخوانید.)

بحث توریسم و هتل‌داری، ساخت بیمارستان‌ها و بازآفرینی شهرها و ساخت شهرك‌های جدید از اهمیت شایانی برخوردار است و ما آمادگی همکاری مشترک را با ایران داریم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی؛

تشکیل نشست رسانه‌ای هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان، سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات (متن کامل را اینجا بخوانید.)

وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا همه موضوعات علمی را به استان‌ها واگذار کند تا رقابت ایجاد شود و در فرآیند رقابتی بتوانیم در هر استانی صلاحیت واقعی ایجاد کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به سوالان خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

حامد مظاهریان در پاسخ به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف از کاهش بوروکراسی اداری در صدور پروانه ساختمانی، اصلاح آیین‌نامه با هدف پایان دادن بر بی‌انضباطی شهری و موافقت بانک مرکزی برای تخصیص تسهیلات ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن در سال ۹۵ خبر داد.

سخنرانی مظاهریان در هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان(متن کامل را اینجا بخوانید.)

در ایران با حجم زیاد مهندسان روبه‌رو هستیم اما اگر این حجم مهندس در دوره پساتحریم برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کار گرفته شود می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود.

نظر مظاهریان درباره وام ۱۶۰ میلیونی مسکن (متن کامل را اینجا بخوانید.)

افزایش دو برابری تسهیلات خرید مسکن یکی از راهکارهای تامین و تحرک در بازار مسکن است. ضمن اینکه خواست وزارت راه و شهرسازی کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری، طولانی شدن زمان بازپرداخت و ایجاد بازار رهن است.

آسیب‌شناسی نظام فنی و مهندسی-۸ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

عضویت در سازمان‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای بین‌المللی راه توسعه پایدار را کوتاه‌تر می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران اولویت‌های اخلاق حرفه‌ای مهندسی را اجرای دقیق قانون و آسیب‌شناسی نظام توزیع کار عنوان کرد.(متن کامل را اینجا بخوانید.)

مهندسان با خلاقیت خود می‌توانند در کمترین زمان و با بهترین کیفیت پروژه‌ای را که بر عهده گرفته‌اند به پایان برسانند و این یعنی همان اخلاق حرفه‌ای مهندسی.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران؛

سخنرانی در سیزدهمین نشست ستادملی بازآفرینی شهری (متن کامل را اینجا بخوانید.)

درحال حاضر مواردی چون کارآفرینی، اقتصاد خانوار، ارتقای سطح فرهنگی و همراه شدن با جریان‌های آن بیش از پیش در معرض توجه بوده که می‌توانیم نظام سیاست‌گذاری خود را بر پایه آن استوار سازیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی؛

تشکیل نشست مشترک معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام و رایزنان فرهنگی دو کشور مسلمان افغانستان و ازبکستان برای ساخت فیلم خراسان بزرگ (متن کامل را اینجا بخوانید.)

تمام تلاش ما این است که به بهانه مشهد ۲۰۱۷ فضای بهتری برای گفت وگوی تمدن‌ و هنر ایرانی وخراسان بزرگ در بین کشورهای همسایه فراهم شود.

مدیرکل دفتر طراحی و معماری از دریافت بیش از ۱۵۰۰ اثر برای طراحی لوگوی مشهد ۲۰۱۷ خبر داد.(متن کامل را اینجا بخوانید.)

نتایج نشست و درخواست همکاری با کشورهای اسلامی درون تمدن خراسان بزرگ، توسط دفتر معماری و طراحی شهری پیگیری خواهد شد.

حضور در نشست علمی ترمیم سردر دانشگاه تهران (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مرمت‌گر حق ندارد در زمان اجرای پروژه از حدس و گمان خود پیروی کند، مگر این‌که ایجاد تغییر در سازه میراث ملی بر اساس خرد جمعی کارشناسان مرمت و معماری باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر؛

افتتاح مسکن مهر پردیس و هشتگرد در نیمه دوم اسفند (متن کامل را اینجا بخوانید.)

علی‌رغم تمامی تنگناها و مشکلات مالی دولت که از انقلاب اسلامی تاکنون بی‌سابقه بوده است درحال حاضر آمار خوبی از افتتاح مسکن مهر در دست داریم هرچند که درصورت برخورداری از اعتبارات بیشتر توانایی افتتاح نزدیک به یک میلیون واحد مسکن مهر را نیز داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

شرکت در نشست علمی ترمیم سر در دانشگاه تهران (متن کامل را اینجا بخوانید.)

سازه سردر دانشگاه تهران به صورت بتن مسلح و نمادی از آزادی و آزادگی است. طاق آن نیز یادآور یکی از المان‌های معماری ایرانی (طاق شکسته) است. عکس از بالای این بنا هم نشان‌دهنده دو شاهین است که بال‌های خود را گشوده و در حال پرواز هستند. یک شرکت سوئیسی در همان دهه ۴۰ فرآیند ساخت این سازه را بر عهده گرفت ولی ساخت آن به مرحله اجرا نرسید و سپس شرکت ایرانی آرمه این بنا را با مبلغ ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان ساخت.

سخنرانی در هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان (متن کامل را اینجا بخوانید.)

در ویرایش جدید مقررات ملی ساختمان تناقض‌های پیشین درباره میزان استفاده از بتن اصلاح شده است.

شورای پول و اعتبار؛

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای افزایش وام مسکن (متن کامل را اینجا بخوانید.)

شورای پول و اعتبار با افزایش دو برابری تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم و افزایش میزان وام مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن به زوجین خانه اولی موافقت کرد.

سومین همایش ملی معماری؛

سخنرانی سیدمحمد بهشتی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

قبل از اینکه مجموعه کتاب «گنج‌نامه» توسط دانشگاه شهید بهشتی منتشر شود تمام اطلاعات و مستنداتی که راجع به تاریخ معماری ایران وجود داشت شامل تنها ۲۵۰ اثر بود. در حالی‌که تخمین ما در سازمان میراث فرهنگی این است که در کشور حدود یک میلیون بنای تاریخی داریم.

سخنرانی مهدی حجت (متن کامل را اینجا بخوانید.)

معماری محل ظهور فرهنگ است و فرهنگ را تنها از راه مظاهر آن می‌توان شناخت. بنابراین اگر می‌خواهیم فرهنگی را بشناسیم ابتدا باید به زبان و پس از آن بنا به فراخور موضوعات مثلا به معماری‌اش رجوع کنیم.

مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی؛

تشکیل دومین جلسه میز بانوان وزارت راه و شهرسازی (متن کامل را اینجا بخوانید.)

مصمصم هستیم نماینده‌ای نیز در ستاد برای پیگیری امور زنان در استان‌ها تعیین و معرفی کنیم که به طور مشخص به موضوع زنان در استان‌ها بپردازد تا عقب‌ماندگی که در این ارتباط وجود دارد جبران شود.

 

 

نظر شما