به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، محمدمهدی زارعی در جلسه با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی این استان افزود: بخشی از پروژه احداث خط فرعی سیلوی وحدت منشعب از ایستگاه زاهدان باری انجام شده و سرمایه گذار این پروژه باید یک تقاطع غیر همسطح اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار برای اجرای تقاطع غیر همسطح مخالفتی ندارد، افزود: باید بروکراسی اداری برای سرمایه گذار تسهیل شود؛ مجموعه بهرهبردار برای تکمیل خط فرعی مصمم است.
سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق با اشاره به اینکه سالانه ۱۸۰ هزار تن گندم توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به زاهدان حمل میشود، بیان کرد: سیلوی وحدت ریل پایه طراحی شده و این مهم شرایط اتصال به راه آهن را تسهیل میکند.
زارعی ادامه داد: اتصال سیلوی وحدت زاهدان به شبکه ریلی توسط خطوط آنتنی موجب سوق دادن حجم قابل توجه بار ریل پسند به سمت راه آهن میشود که این مهم ضمن تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص راه آهن، موجب کاهش ترافیک، سوانح جاده ای، مصرف سوخت و آلایندههای زیست محیطی میشود.
وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح خط فرعی سیلوی وحدت به صورت پل پیش ساخته اجرا میشود، پل پیش ساخته در بازه زمانی کوتاه، امکان اجرا دارد و زمان تکمیل پروژه را کوتاه میکند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: تکمیل پروزه احداث خط فرعی سیلوی وحدت به نفع استان است و این امکان را فراهم میکند که گندم مورد نیاز استان توسط شبکه ریلی تامین شود.
محمدرضا سرگزی افزود: اتصال کارخانههای آرد زاهدان به شبکه ریلی را امکان سنجی میکنیم، احداث خط فرعی به کارخانههای آرد، شرایط بارگیری گندم و تخلیه در محل کارخانهها را تسهیل میکند.
وی گفت: روی تکمیل شبکه ریلی سیستان و بلوچستان حساب کردیم، این مهم وضعیت حمل کالاهای اساسی استان را دگرگون خواهد کرد.