شناسهٔ خبر: 19103 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

فاز نخست طرح تحول فضای کشور به بهره‌برداری رسید/ تحول در توسعه ظرفیت، ارتقای سطح ایمنی و کیفیت ناوبری هوایی

مراسم بهره‌برداری از فاز نخست طرح تحول فضای کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی مراسم بهره‌برداری از فاز نخست طرح تحول فضای کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. با اجرای فاز نخست طرح تحول فضای کشور، ضمن توسعه ظرفیت، ارتقای سطح ایمنی و کیفیت ناوبری هوایی، توان رقابتی و جایگاه ایران در عرصه هوانوردی منطقه، بیش از پیش تقویت می‌شود و گسترش و توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۵شنبه ۱۳ اسفند فاز نخست طرح مدیریت آسمان ایران با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مسئولان هوانوردی کشور افتتاح شد.

بر اساس این طرح فضای کشور با هدف توسعه ظرفیت، ارتقاء ایمنی، افزایش بهره‌وری و افزایش کیفیت، متحول خواهد شد.

با اجرای فاز نخست طرح تحول فضای کشور، ضمن توسعه ظرفیت، ارتقای سطح ایمنی و کیفیت ناوبری هوایی، توان رقابتی و جایگاه ایران در عرصه هوانوردی منطقه، بیش از پیش تقویت می‌شود و گسترش و توسعه می‌یابد.

آنچه در فاز اول مدیریت آسمان ایران‌شهر با عنوان نمای ایران‌شهر (ناوبری ماهواری) امروز افتتاح خواهد شد:

در حوزه ساختار فضا (راه‌های هوایی) شامل  افتتاح ۶ مسیر بین‌المللی بر مبنای RNAV۱ برای اولین بار در کشور، افتتاح ۹ مسیر داخلی و بین‌المللی بر مبنای RNAV۵ وطرح افزایش سکتورهای مرکز کنترل از ۷ سکتور به ۱۱ سکتور و افتتاح دو سکتور جدید به تاریخ امروز است.

در حوزه‌ دستورالعملی شامل اصلاح توافقنامه‌های تبادل ترافیک هوایی با ۸ کشور از ۱۱ کشور همجوار، کاهش جدایی طولی پروازهای مسیر آسیاپاسفیک-اروپا و بالعکس (افزایش ظرفیت) است.

و در حوزه‌ی تجهیزات شامل  نصب و راه‌اندازی VSAT به عنوان پشتیبان کامل بستر ارتباطی و نظارتی مرکز کنترل (۳۲ ترمینال در کل کشور)، امکان برقراری ارتباط اتوماسیون و سیستم سوییچینگ با VSAT توسط متخصصان داخلی،  برقراری ارتباط OLDI بین مرکز کنترل تهران و مرکز کنترل آنکارا،  ایجاد و راه‌اندازی سیمولاتور دو بعدی برج مراقبت پرواز برای آموزش کنترلرهای ترافیک هوایی و نیز  افزایش تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم سوییچینگ و اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما