شناسهٔ خبر: 19146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل مطرح كرد:

لزوم استفاده از توان نظام مهندسی ساختمان در مقاوم‌سازی سكونتگاه‌های غیررسمی

نشست مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل بر لزوم استفاده از توان نظام مهندسی ساختمان در مقاوم‌سازی سكونتگاه‌های غیررسمی در شهرها تاكید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در نشست تخصصی مدیران و دانشگاهیان با موضوع تاب‌آوری شهری كه در سالن جلسات این اداره كل برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در راستای برنامه‌های طرح جامع بازآفرینی شهری، تمامی دستگاه‌های ذیربط در فرآیند بازآفرینی پایدار محلات هدف بایستی با تعامل و مدیریت یكپارچه در راه رسیدن به اهداف تبیین شده این طرح تلاش نمایند.

وی افزود: استفاده از توانایی‌های نظام مهندسی و اعضای این سازمان می‌تواند نقش مهمی در روند بازآفرینی و بازیابی هویت شهری با معماری ایرانی – اسلامی ایفا كند.

محبت خواه با بیان اینكه مدیریت شهری در خصوص سكونتگاه‌های غیررسمی شهرها به نوعی مقابل عمل انجام شده قرار گرفته، افزود: در هرحال زندگی در این نقاط جان گرفته و مدیران شهری استان به ناچار باید با جلوگیری از ادامه روند توسعه این مناطق، نسبت به كنترل و بازآفرینی این سكونتگاه‌ها طبق برنامه‌های مدون اقدام نمایند.

وی بر ایجاد و تقویت كانال مشترك همكاری بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این امر تاكید كرد و گفت: دستگاه‌های ذیربط باید با تعیین محلات هدف و شفاف‌سازی مشكلات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی در این نقاط و استفاده از مطالعات قبلی انجام یافته نسبت به تدوین برنامه مدیریت شهری اقدام نمایند.

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین به اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اشاره كرد و افزود: تعداد یك هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات برای بهسازی بافت‌های فرسوده استان در نظر گرفته شده است كه درحال حاضر ثبت نام از متقاضیان در حال انجام است.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت عملی دانشگاه محقق اردبیلی مقالاتی را درباره بحران‌های موجود در سكونتگاه‌های غیررسمی شهرها ارائه کردند. 

نظر شما