شناسهٔ خبر: 19156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سفرهای نوروزی:

تامین ایمنی وسایل نقلیه در جاده‌‌های شهرستان خلخال استان اردبیل

ایمن سازی محور فیروزآباد – کوار رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال استان اردبیل گفت: نقاط پرحادثه در جاده‌های ارتباطی این شهرستان با همكاری پلیس راه شناسایی و ایمن‌سازی آنها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان اردبیل، محمد قربانی در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان با اعلام این خبر افزود: بر اساس گزارش‌های تهیه شده و بازدیدهای میدانی انجام شده با حضور فرمانده پلیس راه اردبیل - خلخال نواقص موجود در محورهای ارتباطی شناسایی شده و با توجه به فرا رسیدن ایام سفرهای نوروزی اقدامات لازم جهت رفع و ایمن‌سازی این نقاط با عملیات‌های زودبازده آغاز شده است.

وی گفت: بررسی نواقص جاده‌ها اعم از ریزش‌برداری، مهار پرتگاه‌ها با ایجاد خاکریز در محل شیب‌های تند، خاکریزی ورودی و خروجی پل‌ها و آبروها و بازگشایی و رسوب‌برداری آبروهای مسدود بر اثر ته‌نشین شدن مصالح حاصل از سیلاب‌های سنوات گذشته و تنظیم کانال‌های حاشیه راه‌ها در محورهای مواصلاتی جهت جلوگیری از تخریب جاده و هدایت آب‌های حاصل از بارندگی در سطح جاده جزو اقدامات اساسی راه و شهرسازی خلخال است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال به آشكارسازی حاشیه جاده‌ها با نصب علائم در محل‌های مورد نیاز اشاره كرد و گفت: در برخی نقاط مانند پل‌ها و گاردریل‌ها به‌علت فرسودگی تابلوها، كمبود علائم راهنمایی و هشدار دهنده مشاهده می‌شد كه مقرر شد نسبت به نصب علائم جدید و بازسازی آن‌ها اقدامات لازم انجام گیرد.

شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل و در ۱۲۲ كیلومتری مركز استان واقع شده است و هر سال در ایام نوروز و تعطیلات تابستان پذیرای مسافرانی است كه از طریق گردنه زیبای الماس در محور اسالم – خلخال این خطه سرسبز را مقصد سفر خود انتخاب می‌كنند.

نظر شما