شناسهٔ خبر: 19206 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در حاشیه همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا مطرح کرد:

نیاز سالانه ایران به سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری برای زیرساخت و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل/ معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به نهادهای سرمایه‌گذاری معتبر

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا با بیان این که در حال آماده شدن برای استفاده از سرمایه‌های بین‌المللی در طرح‌های عمرانی - زیرساختی ایران هستیم، گفت: سالانه به هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت و هشت میلیارد دلار در بخش نوسازی ناوگان حمل ونقل نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دومین همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا که صبح امروز یکشنبه ۱۶ اسفندماه در هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید در دوره پسابرجام، شرایط مناسبی برای ایران در صحنه بین‌الملل فراهم شده است. ما در حال آماده شدن برای استفاده از سرمایه‌های بین‌المللی در طرح‌های عمرانی - زیرساختی ایران هستیم و بررسی مفصلی درباره پروژه‌های مختلف حمل ونقلی ایران اعم از هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای داشته‌ایم که این پروژه‌ها زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل و نوسازی ناوگان را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این بررسی‌ها مشخص شد که سالانه به هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت و هشت میلیارد دلار در بخش نوسازی ناوگان حمل ونقل نیاز داریم. در بخش نوسازی ناوگان عمدتا بخش خصوصی وارد سرمایه‌گذاری می‌شود و در بخش زیرساخت اکثرا بخش دولتی در سرمایه‌گذاری ورود می‌کند.

آخوندی افزود: ما روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش حمل ونقل که شامل «ساخت و انتقال مالکیت به دولت در طول دوره زمانی»، «ساخت و انتقال مالکیت به دولت با اجاره به شرط تملیک» و «اجاره به شرط تملیک» می‌شود را برای پروژه‌های نوسازی ناوگان طراحی کرده‌ایم که این روش‌ها در بخش نوسازی کامیون‌ها، نوسازی واگن‌های مسافری و همچنین هواپیماها کاربرد دارد.

وزیر راه و شهرسازی درباره همایش تجاری و بانکی ایران - اروپا که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد گفت: در این همایش بانک مرکزی از مدیران و کارشناسان نهادهای سرمایه‌گذاری معتبر جهانی دعوت به عمل آورد و ما در این کنفرانس، توانستیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری را معرفی کنیم و روش‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری را به اطلاع سرمایه‌گذاران خارجی برسانیم. امیدواریم به تدریج یخ روابط خارجی آب شود و بتوانیم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به نحو مطلوبی بهره‌برداری کنیم./

نظر شما