شناسهٔ خبر: 19207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۸/۵ درصدی آمار تلفات تصادفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری استان تهران

تلفات جاده ای با استناد به آمار پزشکی قانونی تلفات رانندگی ۹ ماهه اول سال ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۸/۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، ذکریا صفرزاده مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت: کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در راه‌های برون استان تهران از ۳۰۴ نفر  به ۲۷۸ نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

 وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های مستمر و اقدامات صورت گرفته در ۴ سال اخیر شاهد روند کاهش تلفات تصادفات در استان تهران و حذف نقاط پر حادثه هستیم و از ابتدای اسفندماه امسال نیز به مدت یکماه طرح ضربتی جهادی ایمنی راه مختص نوروز عملیاتی شده است.

وی گفت: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۳ یعنی از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذرماه آمار تصادفات در راه‌های برون شهری و روستایی استان تهران ۳۰۴ نفر بود که این آمار با ۲۶ نفر کاهش در ۹ ماهه سالجاری به عدد ۲۷۸ نفر تعداد تلفات تصادفات رسیده است.

صفرزاده با اشاره به دیدگاه "افق صفر" و تلاش برای کاهش تلفات تصادفات تا رسیدن به عدد صفر گفت: مطمئناً برنامه‌ریزی‌ها و تعاملات بین دستگاه‌های مسئول و ورود به مقوله‌های فرهنگ‌سازی ایمنی با توجه تعداد پروژه‌های ایمنی اجرا شده و رسیدن به ایمنی پایدار در استان تهران ضروری به نظر می‌رسد.

وی در پایان رفع نواقص و ناهمواری در محورهای مواصلاتی، ارتقاء کیفی وضعیت رویه‌های آسفالتی در کلیه محورهای اصلی فرعی و روستایی استان تهران، گشت‌زنی بیش از ۱۰۰ دستگاه گشت راهداری بخش دولتی و خصوصی استان مجهز به جی پی اس، ساماندهی، علائم و تجهیزات ایمنی، آرامسازی ترافیک و آشکارسازی کامل سرعت کاه‌های موجود، اجرای روشنایی در محورهای مهم و بازبینی و نگهداری چراغ‌های روشنایی، اجرای بیش از ۲۰ پل عابر پیاده جدید از ابتدای امسال تاکنون در محورهای جاده‌ای و ... را از مهم‌ترین اقدامات در راستای کاهش تصادفات برشمرد.

نظر شما