شناسهٔ خبر: 19224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرساخت و توسعه اداره‌کل راه وشهرسازی‌کهگیلویه خبر داد ؛

اجرای ۲۱۵ پروژه راهسازی کهگیلویه وبویر احمد در سال ۹۴ / صرف بودجه ۸۰۰ میلیارد ریالی برای پروژه‌های راه استان

آسفالت جاده كهگيلويه وبويراحمد مدیر ساخت و توسعه اداره‌کل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویر احمد، با اشاره به پایین بودن شاخص راه روستایی استان نسبت به کل کشور گفت: از ۴۶۵۰کیلومتر راه روستایی استان تنها ۴۴درصد آن آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزار‌ت راه وشهرسازی، محمد روستا در حاشیه کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا٬ آنالیز تأخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP» درباره علت این موضوع به خبرنگار ما گفت: کوهستانی بودن منطقه، بدی آب و هوا و سرمای بیش از حد در بیشتر فصول سال، پراکندگی جمعیت و از همه مهم‌تر عدم تخصیص به موقع اعتبار از جمله دلایل اصلی پایین بودن میزان آسفالت راه‌های روستایی استان است.

روستا در ادامه با اشاره به اینکه سختی کار مانع انجام اجرای پروژه‌ها نشده‌است، افزود :با این حال در سال جاری توانستیم ۲۰۰کیلومتر راه روستایی را احداث و بهسازی کنیم؛ به عبارتی امسال بیش از ۲۱۵ پروژه راهسازی اعم از اصلی، فرعی و  روستایی در سطح استان به اجرا در آمده است.

وی ساخت راه روستایی زیلای، موشمی، بردپهن و مارگون -شاه غالب را از جمله این پروژه‌ها دانست و افزود: از مجموع ۴ هزار و ۶۵۰کیلومتر راه روستایی در استان حدود یک‌هزار و ۹۶۰ کیلومتر آسفالت و بقیه شوسه و خاکی هستند.

وی شاخص راه روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد را نسبت به میانگین ۷۶ درصدی کشور حدود ۴۴ درصد اعلام کرد و افزود: بیش از ۷۰ درصد پروژه‌های راهسازی استان در حوزه ساخت، بهسازی و آسفالت راه روستایی است و  میزان اعتبار این پروژه‌ها در سطح استان نیز افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرساخت وتوسعه راه وشهرسازی کهگیلویه و بویر احمد با اشاره با سخت گذربودن و شرایط توپوگرافی استان و همچنین پراکندگی روستاها، گفت: هزینه هر کیلومتر راه در این استان افزون بر دو ونیم برابر سایر استان‌های مجاور است.

به گفته مدیر ساخت وتوسعه استان از ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد،چهار هزار و ۶۵۰کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی است.

روستا در بخش دیگر صحبت‌هایش به مهم‌ترین پروژه‌های راه‌های اصلی و فرعی سال جاری اشاره کرد و افزود : در حال حاضر ۱۲۰ كيلومتر بزرگراه در محورهای مختلف اين استان در حال ساخت است .

 وی در ادامه گفت: طرح احداث جاده‌هاي چهارخطه در جاده‌هاي گچساران- باباميدان، گچساران بهبهان و ياسوج -باباميدان از مهم‌ترين طرحهای بزرگراهی اين استان در سال جاری بود.

روستا،با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای و ریلی مشترک بین این استان و استان‌های مجاور، از افتتاح بیش از ۹کیلومتر از بزرگراه بابامیدان - یاسوج - سمیرم در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بدین ترتیب ماه گذشته  حدود ۲۲ کیلومتر از این بزرگراه زیر بار ترافیک رفت.

کارگاه آموزشی «مدیریت ادعا ،آنالیز تاخیرات و تغییرات پروژه با استفاده از نرم‌افزار MSP » هفته گذشته با حضور سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ، مدیران ساخت و توسعه راه‌ها٬ مسئولان نظارت راه روستایی، مسئولان کنترل پروژه ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، کارشناسان حوزه پیمان رسیدگی و مدیریت پروژه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ساختمان دادمان وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی «شناخت سیستم تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه بررسی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه از منظر و برنامه‌ریزی و کنترل پروژه» و «آشنایی با نمونه‌های عملی و کاربردی تأخیرات٬ تغییرات و ادعاهای پروژه» بود./

نظر شما