شناسهٔ خبر: 19246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور پژمان؛ معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بهره‌برداری از ۱۱۴۵ واحد مسکن مهر در جنوب سیستان و بلوچستان/ تکمیل هزار و ۳۴۰ واحد مسکن مهر در استان

افتتاح هزار و ۱۴۵ واحد مسکن مهر با حضور سیدمحمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن به‌طور همزمان در شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مدیرکل راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: ۷۷۶ واحد از مجموع واحدهای مسکن مهر یاد شده در چابهار، ۳۰۳ واحد در ایرانشهر و ۶۶ واحد در کنارک، به‌طور همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ایوب کرد افزود: برای هر واحد مسکونی یاد شده ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات از منابع دولتی جنوب سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح مسکن ارزان قیمت با عنوان مسکن مهر برای بالا بردن سطح رفاه مردم در سال‌های گذشته در سراسر کشور آغاز شده که سهم جنوب استان سیستان و بلوچستان چهار هزار و ۷۶۷ واحد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون دو هزار و ۵۴۷ واحد مسکن مهر در شهرستان‌های زیر پوشش این اداره در جنوب استان ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: هزار و ۳۴۰ واحد مسکن مهر نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵درصد در حال اجراست که با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، دستمزد و کاهش منابع درآمدی مردم هم اکنون ادامه کار از سرعت کمتری برخوردار است.

وی ادامه داد: ادامه طرح و تکمیل ساخت مسکن مهر در شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند تامین اعتبار و توجه ویژه مسئولان است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور و به سبب گستردگی و طولانی بودن راه‌های ارتباطی دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال استان به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است.

ایرانشهر در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از طرح‌های مسکن در شهرستان‌های چابهار و کنارک دیدن کرد.

نظر شما