شناسهٔ خبر: 19248 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دریس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

استقبال مسافران نوروزی از مسیرهای گردشگری دریایی در بندر خرمشهر/ برنامه هیأت اوکراینی برای ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به آسیا میانه

عادل دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به فواید لغو تحریم‌ها در توسعه بنادر کشور گفت: بعد از اجرای برجام یک هیأت اوکراینی برای بازدید به بندر خرمشهر آمد و یک دفتر کاری گرفت٬ این هیأت به دنبال ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به آسیا میانه است.

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی بندر خرمشهر را از جمله بنادر نقش‌‌آفرین در صنعت گردشگری دریایی خواند و گفت: این بندر پایانه بین المللی مسافری به نام خلیج فارس دارد و روزانه دو شناور به نام‌های برلیان و ایران زمین از پایانه بین‌المللی مسافری خلیج فارس کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل تاثیرگذاری این بندر در گردشگری خطوط کشتیرانی فعال در مسیر کشورهای کویت و عراق است افزود: شناور برلیان از نوع کاتاماران ۲۳۵ نفر ظرفیت دارد و در دو مسیر خرمشهر-کویت و خرمشهر-بصره فعالیت می‌کند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: شناور ایران زمین با ۷۱ نفر ظرفیت از نوع کروز است و روزهای فرد هفته در مسیر خرمشهر-بصره اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کند.

دریس با یادآوری اینکه در محرم و نوروز تعداد مسافران دریایی زیاد است گفت: در این ایام با تقاضای پرحجم مسافران و زائران عتبات مواجه می‌شویم که برای بهبود مشکل ناشی از تعدد مسافران با افزایش تعداد سفرهای دریایی و افزودن شناور به ناوگان دریایی به کار جابجایی مسافران سرعت می بخشیم. در ایام نوروز ۹۴، بیش از ۱۷۵ هزار مهمان نوروزی از بندرخرمشهر و رودخانه‌های کارون و اروند بازدید کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبلش ۲۵ درصد رشد داشت.

دریس با اشاره به برنامه گردشگری دریایی مسافران نوروزی برای مسیرهای داخل کشور گفت: با توجه به اینکه بندر خرمشهر در محل طلاقی کارون و اروند قرار گرفته که از زیباترین نقاط استان خوزستان است. بر همین اساس سه فروند شناور مسافری در بندر خرمشهر وجود دارد و یک شناور دیگر از طریق بخش خصوصی قرار است به این شناورها اضافه شود. این شناورها در مسیر  کارون-اروند تردد می‌کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به فواید لغو تحریم‌ها برای ارتقا و توسعه عملکرد بنادر کشور گفت: بعد از لغو تحریم‌ها یک هیأت اوکراینی برای بازدید به بندر خرمشهر آمد و یک دفتر کاری گرفت٬ این هیأت به دنبال ترانزیت کالا از بندر خرمشهر به آسیا میانه است. البته عمانی‌ها نیز از بند خرمشهر بازدیدی داشتند و از نزدیک ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بندر را بررسی کردند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره آخرین وضعیت از پروژه‌های توسعه‌ای بندر خرمشهر اظهار کرد: یک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه صادرات قیر داریم همچنین پروژه‌ احداث و بهره‌برداری یک یارد(حیاط) کانتینری از طرف بخش خصوصی دنبال می‌شود که تا ۲ سال دیگر عملیاتی خواهد شد.

با توجه به واقع شدن بندرخرمشهر در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، امکان استفاده از تسهیلات و امتیازات موجود در این منطقه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شده است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چندوجهی و محوطه‌های قابل سرمایه‌گذاری به عنوان بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران شناخته می‌شود./

نظر شما