شناسهٔ خبر: 19295 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

میریان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تمایل ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید/ ساخت بیمارستان در شهرهای جدید با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی

میریان عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از تمایل ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: براساس مذاکرات انجام شده اقدامات بسیاری در شهرهای جدید از جمله ساخت بیمارستان با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این مناطق انجام خواهد شد.

سید محمود میریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی با اعلام خبر سفر هیئت اقتصادی ایتالیایی به کشور و حضور در شرکت عمران شهرهای جدید به منظور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح شهرهای جدید اعلام کرد: در این نشست با سرمایه‌گذاران کشور ایتالیا پیرامون پروژه‌های مهم و بزرگ در شهرهای جدید که می‌تواند مورد بحث و بررسی سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته و در نهایت تبدیل به قرارداد شود مذاکراتی را انجام دادیم و تمامی پروژه‌های مهم مربوط به شهرهای جدید از جمله خطوط راه‌آهن بین هر شهر جدید با شهر مادر به طور مفصل مورد بحث قرار گرفت.

میریان با تأکید بر اینکه نمایندگان این کشور به شدت نسبت به سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید ایران ابراز تمایل داشته‌اند گفت: در این نشست علاوه بر بحث در رابطه با مشخصات و ویژگی‌هایی مورد نیاز برای ساخت لوکوموتیوها و واگن‌های حمل و نقلی درخصوص ایجاد چند بیمارستان در شهرهای جدید گلبهار، پردیس و پرند نیز مذاکره‌هایی انجام دادیم.

وی همچنین اضافه کرد: زیرساخت‌های سیستم‌های تأمین آب و تأمین برق از طریق انرژی خورشیدی یا انرژی بادی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود که براساس مذاکرات انجام‌شده و ابراز تمایل ایتالیایی‌ها برای فعالیت در این بخش قرار شد کارشناسان شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید پس از بررسی‌های لازم نتایج را اعلام کنند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این مطلب که نشست فوق دومین جلسه برگزار شده با سرمایه‌گذاران کشور ایتالیا به شمار می‌رود گفت: سرمایه‌گذاران در این جلسه بسیار تأکید داشتند تا نتایج نهایی و تفاهم‌نامه‌های مورد بحث تا پیش از سفر احتمالی آتی نخست‌وزیر این کشور به ایران مشخص شود تا در این سفر بتوانیم تبادل توافق‌نامه را به همراه داشته باشیم.

میریان مجموعه مذاکرات انجام شده با سرمایه‌گذاران ایتالیایی را دارای نتایج خوبی برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید به ویژه در زمینه ساخت فضاهای تجاری، مسکونی و ... دانست و بیان کرد: نمایندگان این کشور همچنین خواستار مشارکت بالایی در ساخت شهر جدید فردوس در ۴۲ کیلومتری شهر تهران واقع در جاده سمنان بودند که در حال حاضر تنها مکان‌یابی آن به انجام رسیده و در حال مطالعه است. در این‌باره قرار شد تا سرمایه‌گذاران با بررسی بیشتر در این بخش نتایج نهایی خود را طی روزهای آتی اعلام کنند./

نظر شما