شناسهٔ خبر: 193243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از یک میلیون تماس با سامانه ۱۴۱ در خراسان رضوی/توسعه هوشمندسازی راه‌ها در اولویت

هوشمندسازی راههای خراسان رضوی رئیس اداره مدیریت راههای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از ثبت بیش از یک میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: همزمان با ارتقای سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌ها، رسیدگی به شکایات مردمی و اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار این اداره‌کل قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، یوسف بنی اسدی اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۳، مجموع تماس‌های ثبت‌شده در سامانه تلفنی ۱۴۱ به بیش از یک میلیون و ۲۶ هزار تماس رسید که از این میان، بیش از ۱۰۲ هزار تماس توسط بخش پاسخگویی مستقیم دریافت شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۹۲۳ هزار تماس نیز جهت دریافت اطلاعات وضعیت راه‌ها ثبت شده که نشان از جایگاه سامانه ۱۴۱ به‌عنوان مرجع اصلی ارتباط مردمی با حوزه راهداری دارد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به ثبت ۳۰ هزار تماس در حوزه شکایات حمل‌ونقل و بیش از ۷۲ هزار تماس در ارتباط با مشکلات راه‌ها، افزود: اداره مدیریت راه‌های استان در سال گذشته با ثبت بیش از ۱۳ هزار شکایت مردمی در بخش‌های مختلف، پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردم را با جدیت دنبال کرده است که بیشترین سهم شکایات مربوط به بخش حمل‌ونقل باری با ۶ هزار ۲۸۴ مورد، مشکلات راه با ۴ هزار و ۷۰۲ مورد و حمل‌ونقل مسافر با هزار و ۴۹۹ مورد بوده است.

بنی اسدی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد در راستای توسعه مدیریت هوشمند راه‌ها افزود: در سال گذشته، پروژه‌هایی نظیر نصب و راه‌اندازی ۱۰ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور، خرید و نصب پنج دوربین نظارتی به همراه تجهیزات POE، ایمن‌سازی سایت خلج و خرید و نصب ۴۰ دستگاه ردیاب ناوگان راهداری انجام شد.

این مسئول گفت: همچنین ۳۴ دستگاه UPS، دوربین پلاک‌خوان در پایانه امام رضا (ع) و تجهیزات ارتباطات رادیویی نیز طی پارسال تأمین و نصب شده است.

وی ادامه داد: نوسازی و تجهیز مرکز مدیریت راه‌ها، ارتقاء و جابه‌جایی ۶ سامانه دوربین نظارتی و راه‌اندازی مرکز پایش در پایانه امام رضا (ع) همزمان با طرح دهه پایانی صفر، از دیگر اقدامات شاخص این اداره در سال ۱۴۰۳ به‌شمار می‌رود.

بنی اسدی همچنین از ارائه بیش از ۱۵۰ گزارش تحلیلی به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این گزارش‌ها به‌صورت تخصصی در اختیار استانداری، دفتر مدیرکل، روابط عمومی و ادارات شهرستانی قرار گرفته و همچنین اطلاعات جوی و ترافیکی محورهای استان به‌صورت روزانه از طریق مصاحبه‌های تلویزیونی به مردم اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پایش و کنترل روزانه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند شامل ۱۴۶ سامانه ثبت تخلف، ۱۳۶ دستگاه ترددشمار، ۵۷ دوربین نظارتی، ۱۴ تابلوی پیام متغیر، ۵ سامانه توزین حین حرکت و ۷۰۲ دستگاه ردیاب ناوگان راهداری در کنار کنترل شبکه ارتباطات رادیویی از دیگر اقدامات مهم این اداره‌کل در سال گذشته بوده است.