شناسهٔ خبر: 19331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کرمانشاه برنامه‌های سال ۹۵ استان را اعلام کرد ؛

شنیدن سوت قطار کرمانشاه در سال۹۵ به شرط تامین اعتبار/ بهره‌برداری از محور ملایر -فیروزان -کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال۹۵/ ساماندهی بازارچه‌های مرزی منطقه اورامانات

عبد اله بهادری اداره‌کل راه و شهرسازی‌کرمانشاه با اعلام اینکه در صورت تامين اعتبار سوت قطار کرمانشاه تا پايان سال ۹۵ شنيده خواهد شد،گفت:تلاش برای پایان رساندن فعالیت‌های مرزی پرویز‌خان و بهره‌برداری از محور ملاير-فيروزان- کرمانشاه به طول۸۰ كيلومتر از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در سال۹۵ است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عبدالله بهادری درباره جزییات بیشتر سیاست‌های اجرایی راه و شهرسازی کرمانشاه در سال ۹۵ گفت:باقی مانده عملیات اجرایی پروژه ملی بزرگراه کربلا ،در قطعه چهارم  و تکمیل قطعه ۷ و ادامه کار مطالعاتی  قطعات ۸-۹ و ۱۰ این بزرگراه از جمله اولویت‌های این اداره‌کل در سال آینده است.

وی با اشاره به اینکه احداث تقاطع غیر‌همسطح ابتدای شهر سرپل ذهاب نیز یکی دیگر از برنامه‌های راه وشهرسازی کرمانشاه در سال آتی است افزود: تلاش برای پایان رساندن فعالیت‌های مرزی پرویز‌خان از دیگر برنامه‌های ویژه در دستور کار راه و شهرسازی استان کرمانشاه است.

بهادری ادامه ساخت بازارچه های مرزی استان در منطقه اورامانات –سومار-قصرشیرین و سرپل ذهاب و حذف نقاط پرخطر محورهای استان را از دیگر اولویت های استان برشمرد و اضافه کرد:اگر قرار است آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را به حداقل برسانیم باید عوامل موثر در آن موشکافی شود .

 وی همچنین  درباره برنامه‌های ریلی استان نیز گفت: شنیده شدن سوت قطار در صورت تامين اعتبار ۵۰۰ ميليارد توماني تا پايان سال ۹۵ و بهره‌برداری از فاز اول ملاير-فيروزان به طول ۸۰ كيلومتر در شش ماهه اول و فاز دوم فيروزان-كرمانشاه در شش ماهه دوم سال آتي از جمله مهم‌ترین کارهای اداره کل راه وشهرسازی استان در سال جدید است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه،بررسی قرارداد epc راه آهن كرمانشاه-خسروي به طول ۳۳۰ كيلومتر نیز از مواردی است که در سال آینده پیگیری می شود. اعتبار تكميل اين پروژه ملي یکهزار ميليارد تومان برآورد شده‌است.

مدیرکل راه وشهرسازی کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: پیگیری پروژه‌های عمرانی و راهسازی در حال اتمام این اداره،اعم از ساخت و توسعه راهها،مسکن،راهداری،فنی و اجرایی و مدیریت معماری و شهرسازی نیز جزو کارهای قابل انجام در سال ۹۵ است. /

نظر شما