شناسهٔ خبر: 19379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمناسبت نزدیکی تعطیلات نوروز در استان کرمانشاه:

انجام عملیات ایمن‌سازی راه‌ها در شهرستان صحنه

گاردریل رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان صحنه در استان کرمانشاه از انجام عملیات ایمن‌سازی محورهای اصلی و فرعی شهرستان تا قبل از فرا رسیدن سال جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، روضانعلی حصاری بیان کرد: اقدامات نوروزی این اداره جهت تسهیل در تردد مسافران نوروزی از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان صحنه افزود: در این ایام، از مسیرهای حوزه استحفاظی شهرستان صحنه به جهت بررسی نواقص علائم هشداری و انتظامی و رفع این نواقص بازدید كلی به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: تجهیز راهدارخانه‌های سطح شهرستان پاكسازی و تمیز نمودن جاده‌ها و شانه‌ها از نخاله‌ها و تنظیم قنوها از دیگر اقدامات انجام شده تا قبل از سفرهای نوروزی است.

روضانعلی حصاری در ادامه بیان كرد: این اداره برای ایام تعطیلات نوروزی، راهدارخانه‌های سطح شهرستان جهت اسكان اضطراری میهمانان تجهیز شده و نیروها برای هر گونه حادثه احتمالی در حوزه استحفاظی شهرستان صحنه آمادگی كامل دارند.

وی یادآورشد: همچنین لایروبی دهانه پل‌های برون شهری جهت پیشگیری از آبگرفتگی در زمان بارندگی و مختل شدن تردد، رنگ آمیزی سرعت‌گیرها در جاده‌های حوزه استحفاظی شهرستان و شستشوی علائم انتظامی و هشداردهنده و گاردریل‌های موجود در سطح راه‌ها به صورت مستمر به تعداد بیش از ۳۰ هزار عدد همچنین نصب تابلو در کل حوزه استحفاظی شهرستان بیش از ۶۰۰ عدد و آشکارسازی نقاط پر خطر با نصب سیلندرهای فسفری تا قبل از شروع سفرهای نوروزی انجام خواهد شد.

حصاری در پایان گفت: در این ایام اقداماتی چون خط‌كشی محورها در کل محور بزرگراه کربلا و مسیر میانراهان- سنقر جمعا به طول بیش از ۷۸ کیلومتر و نیز لكه‌گیری و درزگیری راه‌های موجود در سطح راه‌های شهرستان به صورت مستمر، همچنین نصب ۲۵ عدد نیوجرسی در محور صحنه-سنقر، گردنه سردهلق ور سایر محورهای پرخطر صحنه به طول ۷۵ متر و نصب ۴۰ عدد چراغ چشمک زن در محور کمربندی صحنه و سایر حوزه‌های استحفاظی در حال انجام است.

شهرستان صحنه با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر واقع در شرق استان کرمانشاه و دارا بودن ۴۷۲ کیلومتر طول راه‌ها و وجود مناطق طبیعی و گردشگری چون دربند و سراب صحنه در ایام نوروز پذیرای میهمانان نوروزی است.

نظر شما