شناسهٔ خبر: 19384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری گیلان خبر داد؛

فعالیت ۴۱ اکیپ راهداری گیلان در نوروز ۹۵/ خدمات‌رسانی به مسافران با بیش از ۴۸۱ راهدار در ایام نوروز

راهداری مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان گفت: هرساله درتعطیلات نوروز و در راستای تامین امنیت شهروندان و مسافران ، طرح راهداری نوروزی به طور روزانه و تمام وقت برای تسهیل در تردد مسافران اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان، محمود ایرانپرست مدیر راهداری گیلان با اعلام این خبر گفت: این طرح با حضور بیش از۴۸۱ راهدار در ایام نوروز اجرا می‌شود و راهداران در راستای تامین امنیت مسافران و گردشگران خدمات مطلوب ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه راهدارخانه‌های استان برای استقبال از نوروز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند، افزود: حدود ۴۱ اکیپ راهداری در گیلان  برای استقبال از مسافران نوروزی درآماده‌باش هستند.

ایران پرست تصریح کرد: گیلان از ظرفیت گردشگری خوبی برخوردار است و سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند، لذا در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات مطلوب و ارزنده ورود گردشگر به استان دوچندان شود.

این مسئول از اختصاص ۲۶۴ دستگاه خودرو برای ایام نوروز در جاده‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: راهداران استان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

مدیر راهداری گیلان به بازبینی و اطمینان خاطر از سلامت روشنایی و چراغ های چشمک زن در طول مسیرهای مواصلاتی توسط نیروهای راهداری اشاره کرد و بیان داشت: آماده سازی و مبلمان راهها نظیر خط کشی راهها ، ساماندهی علایم افقی،عمودی و تجهیزات ایمنی در راهها ،پاکسازی حاشیه راه‌ها، رنگ‌آمیزی پایه علائم هشدار‌دهنده ، شست وشوی تابلوها ،عملیات لکه‌گیری ،تسطیح و مرمت راهها،شانه سازی، نصب ، مرمت و اصلاح گاردریل های صدمه دیده ، سامان دهی فضای سبز محورهای شریانی، نظافت و تجهیز ۲۵راهدارخانه ثابت وسیار و مساجد بین راهی درسطح محورهای استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی و تعامل بسیارخوبی باسایر سازمان‌ها و ارگان های مسئول بمنظور خدمات دهی هرچه بهتر به مسافرین نوروزی حاصل شده است، تصریح کرد: سامانه ۱۴۱ برای ارائه اطلاعات راه‌ها برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و مسافران می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با سامانه تماس حاصل کنند.

مدیر راهداری گیلان، اعزام خودروهای گشت راهداري در برخي از محورها را از دیگر اقدامات عنوان كرد و گفت: استقرار ماشين‌آلات راهداري منقش به پرچم، بنر و پلاكارد در جنب ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و راهدارخانه‌ها، اسكان و پذيرايي از ميهمانان نوروزي در محل‌هاي پيش‌بيني شده، هماهنگي با صدا و سيما جهت پخش زيرنويس هشدارهای ایمنی، اطلاع‌رساني تلفن‌ها و پخش در برنامه‌هاي پربيننده از جمله ساير اقدامات پيش‌بيني شده است.

طرح راهداری نوروزی هرساله از ۲۵ اسفندماه  تا ۱۵ فروردین‌ماه در سراسر کشوراز سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اجرا می‌شود./ 

نظر شما