شناسهٔ خبر: 193937 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:

برپایی دومین نمایشگاه صنعت هوایی پیام با تمرکز بر توسعه متوازن صنعت فرودگاهی و هوانوردی

پورفرزانه رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: تمرکز دومین دوره نمایشگاه صنعت هوایی پیام، بر توسعه متوازن بخش‌های مختلف صنعت هوایی با محوریت توسعه ناوگان، فرودگاه‌ها، صنایع پشتیبان، آموزش نیروی انسانی و تسهیل ورود شرکت‌های نوپا و کوچک خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، نشست مشترک رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با هدف هماهنگی برنامه‌های اجرایی *دومین نمایشگاه صنعت هوایی پیام* برگزار شد.

در این جلسه، حسین پورفرزانه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با تشریح چهار رکن اصلی توسعه صنعت هوانوردی شامل «ناوگان»، «فرودگاه»، «صنایع پشتیبان» و «نیروی انسانی متخصص» تأکید کرد: «شکوفایی این صنعت بدون مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان نیروی انسانی متخصص در حوزه تولید، تعمیر و تأمین قطعات ممکن نخواهد بود.

وی افزود: اگرچه صنعت فرودگاهی یکی از ارکان حیاتی حمل‌ونقل هوایی است، اما تاکنون در نمایشگاه‌های تخصصی کشور، کمتر به این حوزه پرداخته شده و فعالان این بخش، فرصت کافی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود نداشته‌اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به رویکرد جدید نمایشگاه پیام گفت: «تمرکز دومین دوره این نمایشگاه، بر توسعه متوازن بخش‌های مختلف صنعت هوایی با محوریت توسعه ناوگان، فرودگاه‌ها، صنایع پشتیبان، آموزش نیروی انسانی و تسهیل ورود شرکت‌های نوپا و کوچک خواهد بود.

پورفرزانه با بیان اینکه نمایشگاه پیام با هدف عبور از نگاه صرفاً نمایشی و تفرجگاهی طراحی شده، تصریح کرد: در این رویداد، تأکید بر محتوای تخصصی، ایجاد بستر واقعی برای تعامل فعالان صنعت و معرفی فرصت‌های همکاری، از اهداف کلیدی است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری هوایی و حضور بالن‌های تفریحی در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت هوایی غیرنظامی از مأموریت‌های مهم سازمان هواپیمایی کشوری است و حضور مجموعه‌های تفریحی و گردشگری می‌تواند در این مسیر نقش مؤثری ایفا کند.

به گفته پورفرزانه، در حاشیه نمایشگاه، مجموعه نشست‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با محوریت معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد که از اواسط اردیبهشت‌ماه آغاز و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر نقش مردم در توسعه صنعت هوایی، افزود: رهبر انقلاب طی ۱۵ سال گذشته بر اهمیت مشارکت مردم در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید تأکید کرده‌اند و نمایشگاه پیام در تلاش است تا با رویکردی امیدآفرین و مشارکتی، فضایی واقعی برای تحقق این نگاه فراهم کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های صنعت هوایی در مواجهه با بحران‌های زیست‌محیطی گفت: فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه بارورسازی ابرها می‌تواند یکی از راهکارهای مؤثر در مقابله با بحران کم‌آبی کشور باشد و نمایشگاه پیام بستری مناسب برای معرفی این توانمندی‌ها خواهد بود.