شناسهٔ خبر: 19409 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت:

امضای یادداشت‌تفاهم جداگانه ایران با ایرلاین ملی انگلیس و گروه لوفت‌هانزا/ آغاز پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند/ اعزام خلبانان ایرانی به خارج برای اخذ گواهینامه فلایت‌چک

هواپيما هما امضای یادداشت‌تفاهم ایران با ایرلاین ملی انگلیس و گروه لوفت‌هانزا٬ آغاز پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند٬ اعزام خلبانان ایرانی به خارج برای اخذ گواهینامه فلایت‌چک و بودجه منفی شرکت‌ فرودگاه‌ها در سال ۹۴ مهمترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

 علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری

 هر ایرلاین موظف است پس از شناسایی هواپیماهای زمین‌گیر و غیراقتصادی  خود نسبت به تعیین و تکلیف و امحای آنها اقدام کنند.

 شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد؛

 در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۴ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۱۸۶ مسافر از طریق ۳۶۸  هزار و ۷۰۷ پرواز داخلی و خارجی اعزام و پذیرش شدند که از افزایش ۵  درصدی تعداد پروازها و ۴ درصدی تعداد مسافران در این مدت نسبت به مدت  مشابه سال گذشته حکایت دارد.

 اصغر فخریه کاشان مقائم مقام وزیر در امور بین‌الملل  در نشست با معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان

 مقرر شد، مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در هامبورگ برطرف  شود.

 

رحمت‌الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

 سالانه ۳۶۰ میلیارد تومان خدمات رایگان از طرف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری  هوایی ایران به برخی دستگاه‌های لشکری ارائه می‌شود.

 شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بین فرودگاه‌های دنیا کمترین  عوارض خدمات فرودگاهی را از ایرلاین‌های مسافری دریافت می‌کند.

 ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه بر لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت  در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و  برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط در راستای  آزادسازی نرخ‌های صنعت هوانوردی تاکید کرده است؛ علاوه بر ماده ۱۶۱  قانون برنامه پنجم توسعه در مواد دیگر این قانون دولت مکلف شده تا  بنگاه‌های اقتصادی و حتی دولتی مانند شرکت فرودگاه‌ها را از ارائه خدمات  رایگان و تکلیفی منع کند.

 در سال جاری تمام اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها مصرف شده ضمن اینکه تراز  بودجه این شرکت منفی هم شده است.

 بسیاری از تعهدات شرکت فرودگاه‌ها برای اجرای پروژه‌ها به سال آینده منتقل  شده چراکه توان پرداخت هزینه پیمانکاران را نداریم.

 

 روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرد

 شورای نگهبان اصلاح اساسنامه شركت مادرتخصصی فرودگاه‌های كشور را  مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست و بر این اساس نام «شرکت  فرودگاه‌های کشور» به «شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران» تغییر نام  داد.

 

 حسن روحانی رئیس جمهور در نشست خبری

 برخی از اموری که در کشور سرمایه‌گذاری می‌خواهد، خودش سرمایه خود را  برمی‌گرداند. بنابراین نیاز ندارد که بخواهیم بار آن را بر دوش بگیریم و دولت  متعهد باشد؛ مثل خرید هواپیما که بیشتر به شکل اجاره و اجاره به شرط  تملیک است و از طریق لیزینگ در حال انجام است. بنابراین باری بر دوش  دولت نخواهد بود در حدی که توان دارند.

 به بخش خصوصی و عمومی غیردولتی و تعاونی می‌گویم که دولت در طول  سال ۹۴ قدم‌های مهمی را برداشته است و هزینه حمل و نقل دریایی را ۲۵  درصد کاهش داده و امروز کشتی‌های بزرگ به راحتی می‌توانند در بنادر ایران  پهلو بگیرند و نیازی ندارد ما به وسیله لنج، باری از کشور دیگر بیاوریم.

 غلامحسین باقریان عضو هیأت مدیره و معاون  برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری  هوایی ایران

 سه‌شنبه ۱۸ اسفند آخرین مهلت ایرلاین‌ها برای پرداخت بدهی به شرکت  فرودگاه‌ها بود.

 محمدرضا امامی معاون توسعه مدیریت و منابع  شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی

 ایرلاین‌هایی كه در زمان مشخص‌‌شده نسبت به تعیین تكلیف بدهی خود به  شركت فرودگاه‌های كشور اقدام نكنند، علاوه بر اقدام حقوقی، درباره آنها  پرونده‌ای مطابق قانون برای جبران خسارات تشكیل می‌شود.

 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

 به تدریج مقدمات فعال شدن پروازهای مستقیم بین تهران و صوفیا را بررسی  خواهیم کرد تا پروازهای مستقیم بین دو کشور برقرار شود.

 

 هابیل درویش مدیرعامل شرکت راه آهن شهری  تهران و حومه

 متروی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه سال جاری به  بهره‌برداری می‌رسد و امکان دسترسی آسان شهروندان به ترمینال‌های  فرودگاه مهرآباد را فراهم می‌کند.

 رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان  هواپیمایی کشوری

 پروازهای نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود.

 ملاك عملكرد شركت‌های هواپیمایی رعایت حقوق مسافران و جلب رضایت  آنها است.

 مسافران پروازهای داخلی و خارجی فقط از مراكز و سایت‌های مجاز فروش  نسبت به خرید بلیت خود اقدام کنند. لیست دفاتر مجاز خرید بلیت در سایت  رسمی سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.

 مسافران می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۱۰۲۲۳۵۵ دفتر ارزیابی عملكرد و  پاسخگویی به شكایت سازمان هواپیمایی كشوری تماس بگیرند تا نسبت  به برخورد با آنها اقدام شود.

 وزیر امور خارجه مالت در دیدار با وزیر راه و  شهرسازی

 راه‌اندازی پروازهای مستقیم تهران-مالت در توسعه همکاری‌های دوجانبه  اهمیت بسزایی دارد.

 احمد مومنی رخ عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها  و ناوبری هوایی ایران

 تعدادی از خلبانان ایرانی برای اخذ گواهینامه بهره‌برداری هواپیمای فلایت‌چک  به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

 هواپیمای فلایت‌چک خریداری شده برای ایران از مدل کینگ ایر ۳۵۰ ساخت  شرکت "بیچ‌کرفت" در سال ۲۰۱۳ است که مهمترین وظیفه این هواپیماها  تنظیم، کنترل و تایید دستگاهای ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور  است و از الزامات صنعت هوانوردی کشور به شمار می‌رود.

 

 

امضای یادداشت تفاهم جداگانه همکاری‌ ایران با دو ایرلاین ملی انگلیس و لوفت‌هانزا

 تفاهم‌ناهم همکاری‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) و گروه  شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا در پنج زمینه فنی، بازرگانی، سیستم‌ها و  نرم‌افزارهای هوانوردی، عملیات ناوبری هوایی و تجدید ساختار به امضا  رسید.

 یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی ایران و انگلیس بین سازمان هواپیمایی  کشوری ایران و رئیس مذاكرات بین‌المللی هواپیمایی كشوری انگلیس امضاء  شد.هر طرف اجازه خواهد داشت پروازهای خود را تا سقف ۲۱ پرواز در هفته  در مسیرهای مشخص بین دو كشور انجام دهد.

 هواپیمایی بریتیش ایرویز پروازهای خود را از ۶ سال پیش به تهران متوقف  كرده بود. این شركت پروازهای خود را از ۱۴ جولای ۲۰۱۶ (۲۴ تیر ماه ۹۵) از  سر خواهد گرفت.

نظر شما