شناسهٔ خبر: 19416 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر گروه لوفت‌هانزا در دیدار با وزیر راه و شهرسازی:

تجربیات لوفت‌هانزا در حوزه تعمیرات هواپیما در اختیار ایران قرار می‌گیرد/ آمادگی برای ساخت و اجرای پروژه‌های فرودگاهی و ارائه خدمات لجستیكی و مدیریت فرایند

دیدار هری هومیستر مدیر گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تجربیات این شرکت در بخش‌های مختلف صنعت هوانوردی گفت: تجربیات لوفت‌هانزا در حوزه تعمیرات هواپیما در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیأتی از گروه شرکت‌های لوفت‌هانزا روز چهارشنبه ۱۹ اسفند به ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی آمدند و با دکتر عباس آخوندی درباره زمینه‌های همکاری‌ دو جانبه مذاکره کردند. در حاشیه این مذاکرات نیز یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران‌ایر و گروه‌ شرکت‌های هواپیمایی لوفتهانزا بین فرهاد پرورش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و هری هومیستر گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا به امضا رسید.

در این نشست هری هومیستر مدیر گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا با بیان اینکه این نخستین سفر وی به ایران است گفت: در عین حال باید اذعان کنم که ما در حال خدمت‌رسانی به مشتریان خود در بازار ایران و همچنین مشتریان خود در آلمان هستیم.

وی به امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و گروه شرکت‌های لوفت‌هانزا که روز چهارشنبه ۱۹ اسفند به امضا رسید اشاره کرد و گفت: ایران شریک تجاری بسیار خوب و یک کشور متمدن با تاریخ بیش از هزار ساله است و قرارگرفتن در مرکز یک منطقه مهم از ویژگی‌های این کشور محسوب می‌شود.

مدیر گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا گفت: باید اعلام کنم من صرفا مسئول لوفت‌هانزا نیستم بلکه مسئول سایر شرکت‌های وابسته به گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا مانند زوریخ، ژنو و تمام هم‌پیمانان خود نیز هستم و تمام مقاصد این مجموعه به بیش از ۳۰۰ مقصد می‌رسد.

وی ادامه داد: گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا با ۳۰۰ مقصد، ۱۲۰ هزار کارمند، ۱۸ هوایپمای باری و ۶۲۴ فروند هواپیمای مسافری از نوع توربو پراب تا ایرباس پهن‌پیکرA۳۸۰ (پهن پیکرترین هواپیمای مسافری جهان) در حال فعالیت است.

هری هومیستر افزود: شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا بزرگترین خط هوایی باری در اروپا است و در بخش نگهداری، تعمیر و بهره‌برداری حدود ۲۰ هزار کارمند در ۲۸ کشور دنیا دارد اما مرکز فعالیت این گروه شرکت‌ها اروپا و عمدتا در آلمان است.

مدیر گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا افزود: ما در نظر داریم همکاری‌های هوایی خود را با شرکا و مشتریان خود افزایش و خدمات لازم را به صورت یک بسته کامل ارائه دهیم چراکه هدف ۷۰ درصد مسافران سفرهای گردشگری و دیدار با دوستان و بستگان است و ۳۰ درصد بقیه مسافران تجاری هستند.

وی افزود: در خصوص مدیریت ترمینال‌ها، ما یكی از معدود ایرلاین‌های اروپایی هستیم كه نه تنها به عنوان مشتری بلكه به عنوان سهامدار در ترمینال‌های هوایی فعالیت می‌كند. به عنوان مثال از سهامداران ترمینال فرودگاهی فرودگاه مونیخ هستیم و در چند روز آینده از تسهیلات جدیدی بهره‌برداری خواهیم کرد كه ترمینالی با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر است. ما تجربه فعالیت در ساخت و اجرای پروژه‌ها را داریم و آمادگی ارائه خدمات در این زمینه هستیم.

هری هومیستر افزود: ما یكی از بزرگترین ارائه دهندگان MRO (نگهداری، تعمیر و بهره برداری) در جهان هستیم. در گروه لوفت‌هانزا و خطوط هوایی این شرکت مشتریان مهمی داریم که در زمینه خدمات لیزینگ هم فعالیت دارند. ما علاقه‌مند هستیم كه فرصت‌های موجود را برای همکاری با ایران شناسایی کنیم.

مدیر گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا درباره فعالیت‌‌های لجستیکی این شرکت٬ تصریح کرد: ما برای شركت‌های ثالث خدمات مشاوره‌ای هم انجام می‌دهیم و دركنار شركت نگهداری هواپیمایی كه در اختیار داریم با شركت مك-كینزی (McKinsey) در زمینه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری مشترکی انجام می‌دهیم كه تخصص آن خدمات لجستیكی و مدیریت فرایند است بنابراین در این خصوص نیز قادر هستیم خدماتی ارائه كنیم.

وی با اشاره به این که از حدود ۱۰ سال گذشته در سازمان و تشكیلات گروه شرکت‌های هواپیمایی تغییرات ساختاری صورت گرفته است گفت: بهترین راهكاری كه برای تشكیلات سازمانی خود پیدا كردیم این است كه شخصی را به عنوان مدیر فرایندها (process owner) قرار داده‌ایم كه مسئولیت مدیریت درآمدها را به عهده دارد و تمامی توانمندی‌ها در زمینه درآمدها را با طراحی فرایندها، سیستم ها و استرات‍ژی‌ها مدیریت می‌كند. به صورت كلی ما سعی كرده‌ایم بهترین راهكارها و افراد با بهترین صلاحیت را به كار بگیریم و هر بخش از شركت ما در شهرهای مهمی مانند زوریخ، وین و فرانكفورت بخشی از وظایف را بر عهده گرفته‌اند.

هری هومیستر افزود: لازم می‌دانم كه به این نكته اساسی اشاره كنم كه تمایل داریم به عنوان شریك ایران فعالیت كنیم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف بیش از پیش توسعه یابد. تخصص ما فعالیت در بازار اروپا و به ویژه بازار آلمان است. نكته دوم در خصوص تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری است كه تمایل داریم ظرفیت‌های داخلی ایران برای توسعه خدمات را شناسایی کنیم و از آنها مطلع شویم؛ من اعتقاد دارم از جانب ما امكان این كار وجود دارد. نكته سوم و اساسی دیگر این است كه از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های محلی و تجاری در توسعه خدمات استفاده شود.

هری هومیستر اظهار کرد: در پایان باید اعلام کنم پویایی بازار ایران از نقاط قوت این کشور است كه باید اطلاعات لازم را در مورد آن كسب كنیم تا بدانیم به عنوان دو شریك تعامل ما به چه صورت خواهد بود و در همکاری‌های مشترک چگونه فعالیت خواهیم كرد.

وی با یادآوری سابقه همكاری لوفت‌هانزا با ایران گفت: نشست ما نقطه شروع مجدد همکاری‌های دو طرف است. ما باید بررسی كنیم تا ببینیم خدمات تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری به چه صورتی می‌تواند در ایران ارائه شود. آیا برای استفاده خود ایرلاین‌ها است یا اینكه تمایل برای ورود به سطح جهانی نیز وجود دارد؟ ما تمایل داریم دیدگاه‌های خود را در این زمینه به اشتراك بگذاریم.

مدیر گروه شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا افزود: مسئله توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات با كیفیت بسیار اهمیت دارد زیرا لوفت‌هانزا شركتی است كه خدمات با كیفیتی را ارائه می‌كند و در ایران بحث كیفیت با توجه به رقابتی كه برای ورود به بازار وجود دارد مسئله مهمی است./

نظر شما