شناسهٔ خبر: 19443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جبارزاده در مراسم افتتاح پایانه مرکزی تبریز مطرح کرد:

بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی متوقف‌شده سال‌های قبل در دولت تدبیر و امید/ احداث بزرگراه تبریز- بازرگان در گام‌های پایانی

افتتاح استاندار آذربایجان شرقی گفت: آن زمان که دولت درآمدهای ۸۰۰ میلیارد دلاری داشت پروژه پایانه حمل و نقل مسافری تبریز تنها هفت درصد پیشرفت را شاهد بود اما در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت‌های مالی، طرح‌های عمرانی نیمه کاره یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید که پایانه مرکزی تبریز یکی از آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح پایانه مرکزی تبریز که صبح امروز پنجشنبه ۲۰ اسفند با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: آن زمان که دولت درآمدهای ۸۰۰ میلیارد دلاری داشت پروژه پایانه حمل و نقل مسافری تبریز تنها هفت درصد پیشرفت داشت اما شرایط در دولت تدبیر و امید تغییر کرد و با وجود محدودیت‌های مالی این دولت، طرح‌های عمرانی نیمه کاره یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید که پایانه مرکزی تبریز یکی از آن‌هاست.

استاندار آذربایجان شرقی به فعالیت مناسب شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: در تبریز تقریبا هر سه ماه یکبار یک طرح بزرگ به مردم این شهر تقدیم شده است. ضمن این‌که بزرگراه تبریز- بازرگان یکی از پروژه‌های موجود در حوزه حمل و نقل جاده‌ای است که به همت وزارت راه و شهرسازی در مراحل پایانی به سر می‌برد و امیدواریم در سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان در حال حاضر در تلاش هستند تا تبریز را برای سال ۲۰۱۸ به عنوان شهر نمونه گردشگری آماده کنند. برای رسیدن به این هدف، احداث و تکمیل محور تبریز- اهر که به دلیل خطرهای زیادی که داشت به قتلگاه آذربایجان شرقی مشهور شده بود با جدیت در حال اجرا است. پیش‌بینی می‌کنیم گشایش جدیدی در بخش‌های مختلف در سال پیش رو ایجاد شود و همه شهرهای آذربایجان شرقی به کارگاه‌های عمرانی تبدیل شوند.

آغاز ۹۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی مشارکتی در شهر تبریز طی دو سال اخیر

صادق نجفی شهردار تبریز نیز در این مراسم با بیان این‌که شهر تبریز حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد و مدیریت هماهنگ شهری در آن به جریان افتاده است اظهار کرد: این در حالی است که در تحقق مدیریت واحد شهری در کلانشهرها به دلایلی تاکنون موفق نبوده‌ایم.

وی تبریز را شهری دانست که در مسیر هویت پرافتخار گذشته‌اش در حرکت است و گفت: تاکنون عنوان‌های شهر جهانی بافت فرش، دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، شهر نمونه گردشگری در ۲۰۱۸ میلادی و شهر نمونه زندگی در سایه حرکت‌های توسعه‌ای به این شهر اطلاق شده است.

شهردار تبریز با بیان این‌که طی دو سال اخیر ۹۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی مشارکتی در شهر تبریز آغاز شده یا در حال آغاز است گفت: بخشی از این پروژه‌ها از محل اعتبارات خارجی است دولت تدبیر و امید نیز مساعدت زیادی داشته و امیدواریم بتوانیم بخشی از زیرساخت‌های تبریز از جمله کنارگذر جنوبی و شمالی را آغاز کنیم تا این کلانشهر با مدیریت هدفمند بیش از پیش توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی تاکید زیادی در ارتباط با ساماندهی حاشیه شهر تبریز دارد که در همین رابطه ۲۲۰ واحد مسکونی توسط شهرداری و ۷۰۰ واحد از سوی انبوه‌سازان برای ساماندهی حاشیه نشینی در تبریز در حال آماده‌سازی است.

نظر شما