شناسهٔ خبر: 19486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده‌سازی جاده‌های هویزه استان خوزستان برای عید نوروز

جاده سرپرست اداره راه و شهرسازی هویزه واقع در خوزستان از اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی، بهسازی و آماده‌سازی محورهای ارتباطی این شهرستان با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تسهیل تردد در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، جعفر طرفی حموله با بیان اینکه سعی شده تا محورهای پرتردد را جهت ایام نوروز آماده سازی کنیم، گفت: در راستای بهسازی محور هویزه – رفیع، ۷ کیلومتر از این محور با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال لکه‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده است، افزود: محور هویزه -رفیع در مسیر کاروان‌های راهیان نور به سمت پلاژ شهید هاشمی و همچنین در مسیر گردشگران به سمت منطقه توریستی تالاب هورالعظیم قرار دارد و جزو محورهای پرتردد شهرستان هویزه به شمار می‌رود.

طرفی حموله تصریح کرد: عملیات خاک ریزی و شانه سازی به منظور رفع سانحه خیزی ۱۵ کیلومتر از محور هویزه تا مزار شهید علم الهدی را با استفاده از منابع داخلی اداره راه و شهرسازی هویزه انجام دادیم که این محور هر ساله پذیرای کاروان‌های متعدد راهیان نور است و از ضریب ترافیکی بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی شهرستان با نصب علائم و تجهیزات ترافیکی با اعتبار یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی ایمن سازی شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی هویزه بیان کرد: در راستای راهداری محورهای شهری و روستایی در ایام نوروز مقرر شد تا نیروهای راهداری این اداره به صورت شبانه روزی و متناوب در محورهای اصلی، فرعی، یادمان‌های شهدا و محورهای پرتردد فعالیت داشته باشند.

طرفی حموله، محور هویزه - سوسنگرد را دارای بیشترین آمار سوانح جاده‌ای دانست و بیان کرد: نیاز ویژه‌ای به ایمن سازی این محور احساس می‌شود اما از سال ۸۹ که پروژه آن با شرکت نفت منعقد شد، تاکنون ایمن سازی آن ناتمام مانده است.

نظر شما