شناسهٔ خبر: 19493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگهداری و بهره‌برداری از روشنایی محورهای ارتباطی گلستان در آستانه نوروز/ جاده‌های رامیان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شوند

راهداری مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: مراحل نگهداری و بهره برداری ۱۶۱ كیلومتر از سیستم روشنایی محورهای ارتباطی استان برای تامین امنیت مسافران نوروزی درحال انجام است، این در حالیست که با نزدیك شدن به عید نوروز و آغاز مسافرت‌های نوروزی، جاده‌های حوزه استحفاظی شهرستان رامیان آغوش خود را برای استقبال از مسافران گشوده‌اند تا سفری امن و شاد برای آنان رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: برای هر كیلومتر از نگهداری و بهره‌برداری این روشنایی‌ها ۳۰ میلیون ریال و در مجموع به مبلغ پنج میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه می‌شود.

مبارك قدم افزود: از ابتدای امسال نیز حدود ۲۳ كیلومتر روشنایی درسطح بزرگراه گرگان- آزادشهر، محور زینب آباد – رامیان و در تقاطع‌های همسطح پرتصادف استان به اجرا در آمده و بخش محدودی از آنها در حال تكمیل است.

وی با اشاره به اینكه با اجرای سیستم روشنایی درمحورهای ارتباطی استان گام موثری در کاهش سوانح جاده‌ای و افزایش دید رانندگان در شب و شرایط جوی مه آلود و بارانی برداشته شده است، گفت: خرید و نصب دوربین‌های نظارت تصویری، نصب چراغ‌های چشمک‌زن، اجرای حفاظ و گاردریل، آشکارسازی نقاط پرتصادف، بهسازی و روکش آسفالت، تهیه و نصب تابلوهای مختلف اطلاع رسانی، اخطاری، انتظامی و هدایت مسیر از اقدامات دیگر در جهت ایمن‌سازی محورها بویژه برای ایام نوروز بوده است.

مبارك قدم از خط‌کشی، نصب میله‌های ترافیکی و بشکه ایمنی، اصلاح شیب شیروانی و شانه‌سازی محورهای ارتباطی نیز به عنوان بخشی دیگر از اقدامات ایمن‌سازی محورهای اصلی و شریانی استان نام برد كه در طول سال انجام شده و برای نوروز نیز درحال انجام است.

طول راه‌های استحفاظی استان شمالی گلستان بالغ بر پنج هزار كیلومتر می‌شود.

همچنین راهداران و عوامل راهداری مستقر در اداره راه و شهرسازی شهرستان رامیان با انجام عملیات متعدد راهداری و پاكسازی و منظرآرایی حریم راه‌ها در حال فراهم‌سازی بستری مناسب برای تردد رانندگان عبوری از این شهرستان مسافرپذیر هستند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی رامیان با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی و منظرآرایی حریم راه‌ها برای جذب مسافران نوروزی و افزایش زمان ماندگاری آنان در شهرستان، اقدامات راهداری این اداره را در ایام نوروز تشریح كرد و گفت: با استقرار دو  اكیپ اجرایی از عوامل و نیروهای راهداری در محورهای تحت پوشش شهرستان اقدامات گوناگون راهداری و ایمن‌سازی محورها در حال انجام است.

به گفته حسن حقیقت، نظافت و پاكسازی سطح و حریم راه‌ها، ترمیم شانه و رفع اختلاف كناره راه‌ها و ترمیم ۱۷ مورد از علائم عمودی و افقی محورهای اصلی و روستایی شهرستان از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: آشكارسازی سه نقطه از نقاط پرتصادف حوزه استحفاظی، جمع آوری دستفروشان، شستشوی چهار هزار و ۵۰۰ مورد تابلو و علائم، نصب ۲۸ مورد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی و نصب ۱۲ مورد مسیرنما و خطرنما از دیگر اقدامات محسوب می‌شود.

حقیقت، همچنین از نصب شش مورد چراغ چشمكزن و بال كبوتری سولاری و نصب ۱۲ میله ترافیكی، تنقیه پل‌ها و آبروها و آماده‌سازی و تجیهز ماشین آلات راهداری به عنوان بخشی دیگر از اقدامات راهداری نوروزی نام برد كه تا قبل از تعطیلات ادامه خواهد داشت.

اداره راه و شهرسازی رامیان حدود ۲۶۰ كیلومتر از راه‌های استحفاظی استان گلستان را تحت پوشش دارد كه از شهر خان ببین تا آزادشهر در شرق این استان را در بر می‌گیرد.

محورهای خان ببین – آزادشهر و محور مازیاران- آزادشهر از محورهای اصلی و محور اولنگ از محورهای روستایی حوزه استحفاظی این شهرستان محسوب می‌شوند كه در حال حاضر محور اولنگ بر اثر آسیب‌هایی كه از سیلاب‌های گذشته دیده بود در حال بهسازی و مسدود است و فقط ترددهای محلی از آن صورت می‌گیرد.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ شهرستان رامیان با بیش از ۸۵  هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.                                                                    

نظر شما