به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، ابوذر موحد، رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول با اشاره به بازدید روح اله عمادی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و عباس پاپی زاده نماینده دزفول عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهری مسئولان شهری از روند عملیات اجرایی پروژه چهارخطه جاده دزفول-شوشتر، اظهار داشت: امروز از روند عملیات اجرایی پروژه چهارخطه جاده دزفول-شوشتر بازدید شد و مدیران از نزدیک در جریان پیشرفت کار قرار گرفتند و در محل دستورات لازم برای رفع برخی مشکلات صادر شد.
وی افزود: مسیر دزفول تا شوشتر به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر، در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن به صورت چهارخطه شده و حدود ۲۶ کیلومتر دیگر باقی مانده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول ادامه داد: در سالهای قبل بخشی از این محور ارتباطی پر تردد چهار خطه شده است و مابقی مسیر نیز در حال بهسازی و چهار خطه شدن است.
همچنین عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده ها اساسی ضرورت ها در راستای توسعه زیرساخت های شهرستان هستند، اما با وجود این، دزفول از جاده های مناسبی برخوردار نیست.
وی با اشاره به اینکه ما از نقطه شمال استان به هیچ کجا راه نداریم، افزود: طی ۶ ماه گذشته با پیگیری های فرماندار و دادستان دزفول تلاش هایی برای رفع معارض جاده دزفول شوشتر صورت گرفته است.
به گفته وی پروژه ۴بانده کردن محور دزفول- شوشتر در سال ۹۷با تصویب اعتبار آغاز، اما در سال ۹۸این پروژه با وجود معارضان تعطیل شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مبلغی بالغ بر حدود ۳۰۰میلیارد تومان در سال گذشته این پروژه تعیین پیمانکار شد و در حال حاضر نیز در حال رفع مشکل معارضان هستیم.پاپی زاده گفت: پروژه پاشنه زاگرس یک پروژه ملی و بین استانی بوده که با حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار، در حال احداث میباشد.
وی اضافه کرد: از این محور میتوان بعنوان یکی از جاده های توریستی و گردشگری استفاده کرد.
نماینده مردم دزفول تصریح کرد: در راستای بهسازی جاده های روستایی نیز که مربوط به اداره راهداری است مبالغ ۲۴۰ میلیارد تومان از سال گذشته تا کنون تعریف شده است.
پاپی زاده افزود: قسمتی از این اعتبار مربوط به جاده های فرسوده ورودی های شهر دزفول بوده و باید در راستای روشنایی، دور برگردان ها و روکش آسفالت این جاده ها به کار رود.