شناسهٔ خبر: 19525 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

رسانه‌ها خانه‌های تاریخی مازندران را معرفی کنند

خانه فاضلی ساری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام پیگیری‌های جدی وزارت راه و شهرسازی و تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: رسانه‌ها، خانه‌های تاریخی مازندران را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حیدر نوروزی درباره اهمیت خانه‌های کلبادی ۲، سردار جلیل، میرگتی، فاضلیان در مسیر محور محله و بافت تاریخی آب انبار نو شهر ساری گفت: محله آب‌انبار نو از محلاتی است که در بافت تاریخی شهر قرار دارد و به دلیل قدمت و عدم رسیدگی کافی دچار آسیب‌های جدی شد که به همت وزارت راه و شهرسازی توانست خریداری شود و کارهای مرمت آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مازندران افزود: مطالعه درون بافت توسط دفتر مطالعات بافت تاریخی اداره کل راه و شهرسازی انجام شد. بازدیدهای متعدد مسوولان ارشد ستادی وزارت راه و شهرسازی از بافت تاریخی ساری و تلاش برای مرمت و بهسازی و نوسازی مسیر با هماهنگی مدیریت شهری و مسوولان استانی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی نماینده وزارت راه و شهرسازی در استان‌های مختلف است و به همین‌خاطر نیز مجری و پیگیر اهداف و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در سطح استان  بودیم.

این مدیرکل استانی خاطر نشان کرد: هماهنگی و همکاری ادار کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همکاری با اجرای برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در شناسایی و مطالعه خانه‌های تاریخی و تک بناها و مجموعه‌ها بسیار مناسب بود.

نوروزی در مباحث فرهنگ‌سازی و معرفی مناطق گردشگری به همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها اشاره کرد و در پایان گفت: رسانه‌ها پیگیری خوبی انجام دادند و در این زمینه نشست با معاون عمرانی استاندار و دوستداران میراث‌فرهنگی و تاریخی مازندران صورت گرفت و درباره این موضوع در صدد هستیم تا اطلاع‌رسانی مناسبی برای جذب گردشگران و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان داشته باشیم. /

نظر شما