شناسهٔ خبر: 19577 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

آماده سازی پایانه دریایی و افزایش تاکسی‌ها برای مسافران دریایی نوروز٩٥

محمد محسنی قلعه قاضی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان کاهش مدت زمان انتظار مسافران و افزایش خدمات رفاهی در بنادر را از جمله مهم ترین اهداف اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی سال ٩٥ اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وش هرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسنی ضمن اعلام این خبر افزود: افزایش ظرفیت شناورهای ناوگان مسافری دریایی از بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز از ٤٣ فروند به ٤٥ فروند از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای طرح نوروزی است.  

وی افزود: با این اقدام، ظرفیت صندلی های شناورهای مسافری فعال در نوروز ٩٥ در این مسیرها از ٤ هزار و ٦٦ به ٤ هزار و ٣٠٠ صندلی افزایش یافته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان گفت: امسال برای اولین بار در طرح نوروزی سفرهای دریایی، امکان خرید بلیت شناورها به صورت اینترنتی برای مسیر بندر شهید حقانی به قشم و هرمز از طریق سامانه www.hamdticket.ir در تمام نقاط کشور فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ساختمان پایانه مسافری بندر شهید حقانی به مساحت ٣٥٠٠ مترمربع آماده ارائه خدمات رفاهی به مسافران است. ضمن اینکه نهادهای خدمات رسان در این ساختمان مستقر خواهد شد.

محسنی با اشاره به هماهنگی های مناسب با سازمان تاکسیرانی و شهرداری بندرعباس، افزود: ارتقای ١٠٠ درصدی ناوگان تاکسیرانی در بندر شهید حقانی و افزایش تعداد تاکسی  ها از ٥٠ به ١٠٠ دستگاه، خرید ٥ دستگاه وانت بار و ارتقای ظرفیت خودروهای برقی از ١٠٥ به ١٤٨صندلی در محوطه این بندر از دیگر امکانات فراهم شده برای مسافران دریایی نوروز ٩٥ است.

به گفته این مقام مسئول، تعمیر اساسی ٢١ پست اسکله شناور در بزرگترین بندر مسافری کشور و همچنین نصب سیستم روشنایی و آتش نشانی روی این اسکله ها اجرایی شده تا ضریب ایمنی پهلوگیری شناورها و پیاده و سوار شدن مسافر و معلولین افزایش یابد.

وی افزود: ایستگاه ثابت همیار ناجی نیز در بندر شهید حقانی آماده است تا در صورت نیاز از این ظرفیت برای امدادرسانی هرچه بهتر استفاده شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان ضمن بیان این مطلب که طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از ٢٥ اسفند آغاز شده و تا ١٥ فروردین ٩٥ ادامه دارد، کاهش مدت زمان انتظار مسافر و افزایش خدمات رفاهی در بنادر مسافری را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

گفتنی است، بیش از ٩٥درصد کل سفرهای دریایی کشور در بنادر مسافری استان هرمزگان انجام می شود.

نظر شما