شناسهٔ خبر: 19578 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال‌غرب کشور خبر داد:

اتمام عملیات اجرایی پل بزرگ سد تالوار در محور همدان- بیجار

پل قطور مدیرکل ساخت وتوسعه راه‌های منطقه شمال‌غرب کشور از اتمام عملیات اجرایی پل بزرگ سد تالوار در محور همدان- بیجار خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پل به طول ۶۰۰ متر و راه‌های طرفین به طول ۵۰۰ متر علاوه بر ارتباط بین همدان و بیجار، مسیر دسترسی روستاهای اطراف نیز هموار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مجتبی خدادای ضمن بیان این مطلب افزود: راه اصلی همدان- بیجار به طول ۱۵۰ کیلومتر در قالب ۵ قطعه تعریف شده است که تاکنون ۱۲۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و پل بزرگ سد تالوار بر روی رودخانه تالوار با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل ساخت وتوسعه راه‌های منطقه شمال‌غرب کشور، با اشاره به اهمیت این محور اظهار داشت: باتکمیل و بهره‌برداری از این محور ارتباط استان همدان با شمالغرب کشور و استان کردستان و همچنین دسترسی استان‌های کردستان و همدان به غار علیصدر تسهیل خواهد شد.

خدادای نقش این پل را در ارتباط بین همدان و بیجار و دسترسی روستاهای اطراف مهم دانست و گفت: این پل در قطعه ۴ ب محور همدان- بیجار به طول ۶۰۰ متر و راه‌های طرفین به طول ۵۰۰ متر، شامل ۱۶ پایه و ۲ کوله، دو دهانه ۳۰ متری و ۱۵ دهانه ۳۶ متری  و عرض ۱۲/۱۰ متر است و عرشه پل شامل ۳ تیر باکس فلزی به ارتفاع متغیر و دال بتنی مسلح با ضخامت ۲۰ سانتی‌متر در کناره‌ها است.

خدادای در خصوص مزایای احداث این راه اشاره کرد: رفع محرومیت، تقویت صنعت گردشگری، سهولت در دسترسی به غار علیصدر، کاهش زمان سفر، آرامش خاطر در سفر، کاهش تصادفات، کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری و صرفه جویی در مصرف سوخت را از جمله مزایای این طرح است.

وی یادآور شد: راه اصلی همدان- بیجار به منظور تامین ارتباط دو استان همدان و کردستان از طریق شهرستان همدان به شهرستان بیجار بر اساس استاندارد راه‌ اصلی از بلوار کمربندی آیت الله نجفی واقع در شهرستان همدان آغاز و پس از عبور از محدوده شهرستان بهار و قراء، هارون آباد و خوشاب،  حسن قشلاق، میهمله، گل تپه، سیرم سرائی و کیتو، قهورد، محمود آباد قورچی، سلامت آباد و  بابارشانی به شهرستان بیجار متصل می‌شود.

نظر شما