به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مطهره جهانی سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان در آستانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی یعنی همیشه آماده بودن، یعنی همیشه در دسترس بودن، یعنی فراتر از یک شغل گاهی آنقدر غرق در کار میشوی که خودت را فراموش میکنی، روزهایی هست که بین جلسه و بازدید و نگارش خبر حتی صدای همسر و خنده بچهها از یادت میرود نه اینکه نخواهی اما نمیرسی... انگار در جادهای بیپایان میدوی بیآنکه لحظهای توقف کنی.
وی ادامه داد: روابط عمومی یعنی وقتی همه در حال تماشا هستند تو در حال دویدن پشت صحنهای که همه چیز درست پیش برود دقیق، بینقص، آرام... حتی اگر درونت آشوب باشد.
سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در هیایوی مشغلههای کاری هیچکس نمیداند آن لحظههایی که تلفنت زنگ میزند و باید پاسخ یک مشکل را بدهی شاید تنها ساعتی باشد که بعد از هفتهها کنار خانواده نشستهای هیچکس نمیبیند وقتی نیمهشب برای اصلاح یک خبر یا هماهنگی یک برنامه از خواب میپری چقدر دلت میخواهد فقط «خاموش» باشی اما نمیشود چون وظیفه است، چون تعهد است، چون اگر عشق به مردم و علاقه به روشنکردن مسیر نباشد ادامه این راه ممکن نیست.
جهانی تصریح کرد: در روابط عمومی تو باید هم چشم باشی، هم گوش، هم زبان باید احساس کنی، بفهمی، روایت کنی تو باید گاهی سکوت کنی، گاهی فریاد بزنی اما همیشه محکم بایستی و سختتر از همه این است که گاهی هیچکس کارت را نمیبیند، کسی نمیپرسد پشت این عکسها، این خبرها این هماهنگیها چند ساعت بیخوابی و دوندگی بوده گاهی هر کاری که میکنی کسی از راه نرسیده پشت سرت چیزی میگوید اما ما یاد گرفتهایم که به هیچ حرفی دل نبندیم به هیچ قضاوتی اعتماد نکنیم فقط راه خودمان را برویم... راه خدمت که اگر لحظهای توقف کنیم شاید چراغی خاموش بماند.
وی اضافه کرد: در دل همه این سختیها ما باور داریم که اطلاعرسانی درست فقط بیان اتفاقات نیست یک نیروی موثر برای توسعه و امیدسازی است وقتی مردم از پروژهها، پیشرفتها، پیگیریها و تلاشهای پنهان آگاه میشوند، وقتی حس میکنند کسی هست که با صداقت برایشان روایت میکند، بذر امید در دلشان جوانه میزند همین امید یعنی جان تازه برای جامعه یعنی همدلی یعنی همراهی.
سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از سوی دیگر همین شفافسازی و نمایش مستند تلاشها میتواند توجه مدیران، مسئولان و نهادهای تصمیمساز را جلب کند و مسیر جذب اعتبار و امکانات را هموار سازد. اطلاعرسانی گاهی راه را باز میکند، بیآنکه فریاد بزند و اینجاست که روابط عمومی نه فقط رسانه یک سازمان بلکه صدای روشن آینده میشود.
جهانی خاطر نشان کرد: در پایان روابط عمومی یعنی بودن حتی وقتی دیده نمیشوی، یعنی ساختن حتی وقتی ستایشی در کار نیست، یعنی روشن نگهداشتن چراغی در دل تاریکیها به امید آنکه فردا روشنتر باشد.
وی افزود: ما اهل هیاهو نیستیم اهل تلاشیم، اهل تصویرسازی نیستیم اهل حقیقتیم و اگر گاهی صدایمان در هیاهوی روزگار گم میشود مهم نیست بلکه مهم این است که در پس هر خبر هر لبخند هر گرهگشایی ردی از تعهد ما پیداست چرا که ما باور داریم روابط عمومی روایتگر امید، نشانهای پنهان از هر خدمت بیادعا و صدای آرام توسعه است.