شناسهٔ خبر: 19630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم در جلسه با پلیس راه استان عنوان کرد:

شکوفایی راه‌های استان قم با احداث آزادراه قم-آوه محقق می‌شود

جلسه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: احداث آزادراه قم-آوه (به طول ۴۰ کیلومتر) موجب اتصال کریدور شمال و جنوب کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی بیشتر جهت تامین ایمنی حداکثری سفرهای نوروزی استان قم با حضور پلیس راه استان در این اداره کل برگزار شد، حسن صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان طی سخنانی گفت: اقدامات خوبی در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد مسافران نوروزی طی روزهای گذشته از جمله بهسازی و روکش آسفالت، خط‌کشی، پاکسازی حریم و... انجام گرفته است.

وی به رفع تجاوز از حریم راه طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه دستفروشان بدون مجوز در طول راه‌های استان قم تاکنون عامل حوادث جاده‌ای فراوانی بوده‌اند که خوشبختانه با هماهنگی‌های بعمل آمده با مراجع قضایی استان نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد.

صبوری ضمن قدردانی از همکاران این اداره کل که با همه مشکلات طی سال ۹۴ ده‌ها طرح عمرانی را در استان قم به بهره‌برداری رسانیده‌اند، عنوان نمود: واقعیت این است که چند محور جاده‌ای استان قابلیت تبدیل به آزادراه را دارند از جمله محور قم-آوه به طول ۴۰ کیلومتر که در صورت احداث، اتصال کریدور شمال و جنوب کشور را رقم خواد زد.

وی احداث این آزادراه را با توجه به پیامدهای آن از موجبات شکوفایی در محورهای مواصلاتی استان قم خواند و ادامه داد: امیدواریم در سال ۹۵ بتوانیم تعریف بودجه احداث رینگ کمربندی استان قم به طول ۱۱۰ کیلومتر را در قالب طرح‌های عمرانی استان قم بگنجانیم.

در ادامه جلسه سرهنگ جمشیدی راد فرمانده پلیس راه استان قم ضمن ارائه آماری در خصوص کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای استان قم طی سال ۹۴ در مقایسه با سال گذشته گفت: آمار کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث جاده‌ای طی سال ۹۴ به میزان ۳/۱ درصد در کل کشور بوده که در استان قم میزان کاهش فوتی‌ها ۴ درصد بوده است.

وی همچنین میزان کاهش تصادفات منجر به فوت را نیز طی سال ۹۴، ۱۱ درصد عنوان کرد و افزود: تحقق این مهم در سایه همکاری و همت تمامی خادمان عرصه جاده بوده است.

جمشیدی راد اطلاق عنوان فرشته نجات جاده به راهداران را واقعی خواند و ادامه داد: نوروز سال ۹۴ با توجه به تمامی آیتم‌های جاده‌ای، بهترین نوروزی بوده که تاکنون شاهد آن بوده این که این مهم مرهون تلاش بی‌وقفه خادمان عرصه جاده بخصوص پلیس راه و راهداری بوده است.

فرمانده پلیس راه استان قم در پایان از هدایت ترافیک در باند رفت محور قم-جعفریه تشکر کرد و افزود: عوامل پلیس راه استان در کنار عوامل راهداری آماده برخورد با دستفروشان و متجاوزین به حریم راه هستند.

در ادامه جلسه فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان قم، ضمن بیان مشکلات موجود در محورهای استحفاظی پاسگاه‌های مربوطه خواستار اجرای طرح‌های زودبازده جهت پوشش هرچه بهتر سفرهای نوروزی شدند.

نظر شما