شناسهٔ خبر: 19640 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

میریان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

رشد سه برابری جمعیت شهرهای جدید تا پنج سال آینده/ آمادگی شهرهای جدید برای جذب سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گوناگون

میریان عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با پیش‌بینی رشد سه برابری جمعیت شهرهای جدید تا پنج سال آینده در کشور اعلام کرد: با توجه به این افزایش جمعیت و ضرورت ارائه خدمات به آنها شهرهای جدید آمادگی پذیرش هرگونه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گوناگون در این مناطق را دارند.

محمود میریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص شرایط سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید در دست احداث که دارای فرصت‌های کوچک و بزرگ و متنوع از نظر موضوعی بوده و زمینه ورود طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران را داراست فرصت بسیار ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

میریان در ادامه نرخ رشد فزاینده جمعیت، مقیاس کلان‌شهری برخی شهرهای جدید و حوزه بازار گسترده را از دلایل مهم مسئله دانست و افزود: براساس پیش‌بینی‌ها جمعیت شهرهای جدید از ۸۰۰ هزار نفر به دو میلیون و پانصد هزار نفر طی ۵ سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد که این افزایش جمعیت، سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای را در زمینه احداث تأسیسات و ارائه خدمات می‌طلبد.

وی در این خصوص ادامه داد: جمعیت بسیاری از شهرهای جدید در دست ساخت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر خواهد بود که ارائه خدمات به این میزان جمعیت طبیعتا نیازمند یک سرمایه‌گذاری کلان است. از سویی دیگر اغلب شهرهای جدید علاوه بر جمعیت زیاد دارای حوزه نفوذ گسترده و به تبع آن بازار مصرف وسیع خواهد بود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه احداث یک شهر کامل در قالب نسل دوم شهرهای جدید متشکل از احداث مسکن با تمامی زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری مهیا شده است گفت: کاربری‌های مسکونی، تجاری- خدماتی، ورزشی، تفریحی-توریستی، بهداشتی-درمانی، قطار برقی و نسل دوم شهرهای جدید بهترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید به شمار می‌روند.

میریان در ادامه مواردی مانند مجتمع تجاری و اداری و خدماتی شهر جدید پرند، مجتمع تجاری آبتین، الزهرا و رز شهر جدید سهند، مجتمع تجاری دو قلو پارسه شهر جدید صدرا، مجتمع تجاری – مسکونی ایران باستان شهر جدید هشتگرد، بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی تخصصی سوانح و سوختگی شهر جدید مهاجران، بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی شهر جدید گلبهار، دهکده ورزشی المپیک شهر جدید فولادشهر، پارک آبی ارم شهر جدید مجلسی، پارک سلامت شهر جدید بینالود و ... را نمونه‌هایی از موارد قابل سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور اعلام کرد.

وی همچنین در زمینه مشارکت در شهرهای جدید بیان کرد: این امکان وجود دارد که مشارکت‌کننده ساخت کل یک منطقه و یا یکی از بخش‌های آن شامل جاده‌ها، سیستم آب و فاضلاب، واحدهای مسکونی، واحدهای خدماتی ( آموزشی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، تفریحی و ...) فضای سبز و ... را به عهده بگیرد.

این مقام مسئول در پایان بر اساس نتایج برنامه جامع مسکن در کشور اعلام کرد: تا سال ۲۰۲۰ پانزده میلیون نفر به جمعیت ایران افزوده خواهد شد که شهرهای موجود طبیعتا پاسخگوی این افزایش جمعیت نخواهد بود. به همین دلیل ساخت شهرهای جدید با کارکردهای متنوع مسکونی، تفریحی، گردشگری، فنی و ... در دستو رکار قرار گرفته‌اند. این امر می‌تواند با ساخت کامل یک شهر به صورت یکجا و یا فاز به فاز انجام شود./

نظر شما