شناسهٔ خبر: 19664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبح امروز -سه شنبه 25اسفندماه - صورت گرفت

آغاز طرح راهداری نوروزی راه و شهرسازی گلستان

طرح نوروزی طرح راهداری نوروزی راه و شهرسازی گلستان همزمان با رژه نيروها و ماشين‌آلات راهداری و امدادی دستگاه‌های خدمات رسان صبح امروز -سه شنبه 25اسفندماه - در مقر فرماندهی نيروی انتظامی استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهيم مبارك قدم ، مديركل راه و شهرسازی گلستان در حاشيه برگزاری اين مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با آغاز اين طرح ۲هزار و ۸۰۰ كيلومتر از راه‌های پرتردد و گردشگری استان در قالب ۱۴۱ محور، ايمن‌سازی و زيباسازی می‌شود.

به گفته وی، با شروع اين طرح ۱۶۷ دستگاه ماشين آلات سبك، سنگين و نيمه‌سنگين راهداری در سطح ۲۲ باب راهدارخانه ثابت و سيار اداره كل جهت اقدامات فوری و اضطراری مستقر شدند.

علاوه بر این  ۴۴ اكيپ راهداری، ۹ اكيپ امدادی و ۵۶ اكيپ سيار نيز در قالب اين طرح براي انجام عمليات راهداری و كمك به مسافران در صورت لزوم، در مسيرها حضور يافتند.

مبارك قدم اظهارداشت: اين طرح با بسيج امكانات حوزه حمل و نقل و دستگاه‌های خدمات‌رسان استان همچون اورژانس، هلال احمر، پليس راه و ساير دستگاه‌های متولی تا ۱۵ فروردين ماه ۹۵ در سطح راه‌ها استمرار دارد.

وي ادامه داد: آراستگی حريم راه‌ها، لكه‌گيری، ترميم رويه، شست‌وشوی تابلوها، ترميم پل‌ها، نصب و تعمير گاردريل‌ها، حفاظ‌ها و خط كشی ۶۰۰ كيلومتر از راه‌های استان از جمله اقدامات راهداری انجام شده در اين طرح است.

به گفته مبارك قدم، شناسايی و رفع ۱۶۴ نقطه پرتصادف استان با برقراری سيستم روشنايی و چراغ‌های چشمك زن سولار و نصب تابلو و علایم عمودی و افقی از اقدامات ديگری است كه در طول طرح در سطح راه‌های استان انجام می‌شود.

استان گلستان بالغ بر ۵ هزار كيلومتر از راه‌های كشور را تحت پوشش استحفاظی خود دارد./

نظر شما