شناسهٔ خبر: 19677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه‌های ارتباطی حوزه حمل و نقل در خدمت مسافران نوروزی

سامانه 141 رئیس شورای حمل و نقل گلستان از مردم و مسافران نوروزی خواست كه با دریافت اطلاعات از سامانه‌های ارتباطی این حوزه، سفری شاد و ایمن را برای خود و همراهان رقم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری اعلام كرد: سامانه‌های ارتباطی حوزه حمل و نقل استان، اطلاعات وضعیت راه‌ها، حركت قطارها، پیش‌بینی‌های هواشناسی و اطلاعات پرواز فرودگاه‌های استان را به صورت لحظه‌ای و در طول شبانه‌روز در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

به گفته وی، مسافران از طریق تماس با تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامكی ۱۰۰۰۱۴۱ می‌توانند قبل از سفر از آخرین وضعیت و شرایط جوی حاكم بر راه‌ها مطلع شوند.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان گفت: مركز مدیریت راه‌های استان مستقر در اداره كل راه و شهرسازی نیز با شماره تماس ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ در طول شبانه‌روز در خدمت مسافران و هم استانی‌های عزیز برای پاسخگویی از وضعیت راه‌های استان است.

مبارك قدم افزود: سامانه ارتباطی اداره كل راه آهن استان با شماره ۵۱۴۹ مسافران را در زمینه اطلاعات راه آهن و حركت قطارها راهنمایی می‌كند.

به گفته وی، اداره كل هواشناسی استان گلستان نیز از طریق سامانه ۱۳۴ پیش‌بینی‌های هواشناسی خود را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

مبارك قدم ادامه داد: هم‌میهنان طی تماس با شماره ۱۹۹ می‌توانند از اطلاعات مربوط به پروازهای فرودگاه‌های استان و كشور باخبر شوند.

وی اضافه كرد: در تعطیلات نوروزی سال ۹۵ تعداد ۴۴ اكیپ راهداری، ۹ اكیپ امدادی و ۵۶ اكیپ سیار از نیروها و عوامل راهداری در طول راه‌ها و ۲۲ باب راهدارخانه استان حضور مداوم دارند و به انجام عملیات راهداری می‌پردازند.

مبارك قدم در پایان با تبریك سال جدید و آرزوی سفری شاد برای مسافران از آنان خواست كه با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس راه و راهداران مستقر در طول راه‌ها لذت سفر را برای خود و همراهان دو چندان كنند.

نظر شما