شناسهٔ خبر: 19687 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سرهنگ حمیدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

برخورد سختگیرانه پلیس با رانندگان پرخطر در نوروز/ خودروهای متخلف به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند/ وقوع ۱۳۰۳ سانحه واژگونی خودرو در نوروز ۹۴

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا از برخورد سختگیرانه با رانندگان پرخطر در ایام نوروز خبرداد و گفت: مسافران قبل از سفر معاینه فنی خودرو و شرایط مسیر را کاملا بررسی کنند تا خلاء‌های قبل از سفر به حین سفر منتقل نشود.

سرهنگ محمدحسین حمیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌ریزی پلیس راهور برای سفرهای نوروزی گفت: از اقداماتی که در زمان سفرها کاملا موثر بوده کنترل رانندگان پرخطر است لذا پلیس همچون گذشته برخورد با رانندگانی را که کمتر مراعات حقوق دیگران می‌کنند در دستور کار خود دارد و اغماضی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه خودروهای متخلف به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند افزود: با توجه به اعمال نرخ جریمه‌های جدید از روز سه شنبه ۲۵ اسفند، قطعا با متخلفان برخورد می‌شود ضمن اینکه نمره منفی نیز برای رانندگان متخلف اعمال می‌شود بنابراین به تمام مسافران توصیه می‌کنیم قبل از سفر معاینه فنی خودرو و شرایط مسیر را کاملا بررسی کنند تا خلاء‌های قبل از سفر به حین سفر منتقل نشود.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با تاکید به پرهیز از عجله و سرعت زیاد در طول مسیر گفت: پلیس برای حفظ حقوق تمام مسافران از هیچ تخلفی اغماض نخواهد کرد و با متخلفات به صورت سختگیرانه برخورد می‌کند که البته امیدواریم شاهد کاهش تخلفات و متعاقب آن کاهش تصادفات و تلفات رانندگی باشیم.

سرهنگ حمیدی با بیان اینکه آسیب‌های نوروز ۹۴ شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌شود گفت: در نوروز۹۴ شاهد ۱۳۰۳ فقره واژگونی در جاده‌های کشور بودیم که خودروها پس از خروج از مسیر اصلی واژگون و سرنشینان آنها مجروح شدند یا جان باختند لذا امسال تمرکز پلیس بر مقوله جلوگیری از واژگونی‌ها خواهد بود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که می‌تواند موجب واژگونی خودروها شود خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که مردم باید با توقف‌های ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از هر دو ساعت رانندگی این موضوع را فرهنگ‌سازی کنند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: تخطی از سرعت، صحبت با تلفن همراه و صحبت کردن با سرنشینان می‌تواند یکی از علل بروز واژگونی باشد لذا با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار داریم کنترل سرعت رانندگان را در دستور کار قرار دادیم./

نظر شما