شناسهٔ خبر: 19697 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خالدی خبر داد:

روند صعودی میزان تماس‌ با سامانه ۱۴۱/ پیش‌بینی افزایش ۱۳۰ درصدی تماس‌ها با ۱۴۱ در طرح نوروزی ۹۵

مرکز مدیریت راهها مسئول عملیات سال مرکز مدیریت راه‌ها کشور از پیش‌بینی افزایش ۱۳۰ درصدی تماس‌ها با ۱۴۱ در طرح نوروزی ۹۵ گفت:‌ انتظار داریم حدود ۹۰۰ هزار تماس را در کل طرح نوروزی ۹۵ با سامانه ۱۴۱ داشته باشیم که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار تماس را بخش اپراتوری پاسخگویی می‌کند.

یاسر خالدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نحوه پاسخگویی سامانه ۱۴۱ به تماس‌های مردم در ایام طرح نوروزی گفت: از ۲۵ اسفند ۹۲ بخش اپراتوری سامانه ۱۴۱ با هدف اطلاع‌رسانی درباره وضعیت٬ محدودیت‌ها و ممنویت‌های ترافیکی و جوی جاده‌ها راه‌اندازی شد و با به کار گیری کارشناسان خبره فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدای امر روزی حدود ۲ هزار تماس پاسخگویی می‌شد.

وی افزود: از مجموع ۴۵۰ هزار و ۸۸۴ تماس با سامانه ۱۴۱ در طرح نوروزی ۹۳ تعداد ۲۳ هزار و ۶۰۲ تماس را اپراتور‌ها پاسخ گفتند و بقیه تماس‌ها از طریق بخش گویای سامانه اطلاع رسانی‌ شد که سهم کارشناس در پاسخگویی ۵.۲ درصد از کل تماس‌ها بود.

مسئول عملیات سال مرکز مدیریت راه‌ها کشور یادآور شد: بیشترین تماس با ما در طرح نوروزی سال ۹۳ ٬  مربوط  به ۱۲ فروردین بود که بیش از ۳۳۷۱ تماس را کارشناسان پاسخ‌ گفتند و دومین روز شلوغ آن طرح نوروزی نیز ۲۸ اسفند ۹۲ بود که ۲۱۰۴ تماس مستقیم با بخش اپراتوری داشتیم.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی سال ۹۴ مجموع ۵۷۱ هزار و ۳۸۴ تماس با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که ۴۷ هزار و ۱۶۶ تماس را کارشناسان پاسخگویی کردند که سهم بخش اپراتوری ۸.۲ درصد شد. این افزایش تماس‌ها نسبت به طرح نوروزی ۹۳ نشانه این است که مردم بیشتر تمایل داشتند که از کارشناسان اطلاعات ترافیکی جاده‌ها را دریافت کنند چون تجربه و حافظه ذهنی‌شان به این سمت رفته که در تماس‌های گذشته اطلاعات خوبی از کارشناسان گرفتند.

خالدی با بیان اینکه انتظار می‌رود در طرح نوروزی سال ۹۵ تعداد تماس‌های مردم با ۱۴۱ بیشتر شود٬ اظهار کرد: آمارها روند صعودی میزان تماس‌ها را نشان‌ می‌دهد که این مسئله باعث خواهد شد مقداری زمان انتظار کاربران پشت خط برای ارتباط با اپراتور افزایش یابد.

وی افزود: البته هموطنان از راه‌های ارتباطی دیگری نیز می‌توانند از اطلاعات ترافیکی و ترددی در جا‌ده‌ها با خبر شوند چون علاوه بر تماس با ۱۴۱ ٬ سایت ۱۴۱ ٬ نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ و کانال تلگرامی ۱۴۱ نیز اطلاعات محورهای اصلی و فرعی کشور را به کاربران ارائه می‌دهد.

مسئول عملیات سال مرکز مدیریت راه‌ها کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانه ۱۴۱ از خرداد ۹۴ کشوری شد همه هموطنان می‌توانند با شماره‌گیری ۱۴۱ از سراسر کشور به مرکز مدیریت راه‌های متصل شوند و اطلاعات لازم را دریافت کنند بنابراین پیش‌‌بینی برای تماس مردم با این سامانه در طرح نوروزی ۹۵ حدود ۱۳۰ درصد افزایش نسبت به طرح نوروزی سال ۹۴ است. به عبارت بهتر انتظار داریم حدود ۹۰۰ هزار تماس را در کل طرح نوروزی ۹۵ با سامانه ۱۴۱ داشته باشیم که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار تماس را با بخش اپراتوری پاسخگویی می‌کند./

نظر شما