شناسهٔ خبر: 19720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت فرا رسيدن ايام نوروز در خراسان شمالی:

روشنایی تونل باباامان مسیر بجنورد- شیروان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

تونل مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بهره‌برداری روشنایی تونل باباامان در مسیر بجنورد- شیروان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این طرح مهم همزمان با شروع تعطیلات نوروز ۹۵ موجب آسان سازی تردد خودروها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم گفت: همچنین برای آسان سازی تردد مسافران نوروزی و گردشگران ۲۵۰ کیلومتر از مسیرهای اصلی و پر رفت و آمد خط کشی شده است.

وی اجرای شیارهای لرزاننده به طول ۱۵۰ کیلومتر در محدوده های پرتصادف و خطر انحراف به چپ و واژگونی را از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در آستانه تعطیلات نوروزی اعلام کرد.

اجرای شیار لرزاننده در کناره و بعضا در وسط جاده از جمله اقداماتی است که به منظور افزایش ایمنی در جاده‌ها صورت می‌گیرد تا سطح آگاهی راننده را در مواقعی که از مسیر خارج می‌شود افزایش ‌دهد.

اجرای این مهم موجب می‌شود راننده هایی که از مسیر خارج شده به مسیر اصلی برگردند و با این کار از بروز حوادث احتمالی و تصادف ناگوار جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی چاپ ۲۰۰ بنر ایمنی با شعارهای ایمنی در محدوده محورها، نصب گاردریل به طول ۳کیلومتر، و نصب تابلو اطلاعاتی به طول ۳۵۰متر مربع را از دیگر اقدامات این اداره کل در آستانه سال نو اعلام کرد.

بدیعی مقدم همچنین اجرای خط نوشته به میزان ۴۰۰ مترمربع ، نصب ۱۲ هزار عدد رفلکتور و بهره‌برداری از زیرگذر الله وردی خان را از دیگر اقدامات انجام شده برای این ایام عنوان کرد.

استان خراسان شمالی افزون بر پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که این استا در شریان اصلی استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع است.

سالانه در ایام نوروز حدود هفت میلیون خودرو از محورهای ارتباطی خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور تردد می‌کند که اوج آن روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است.

نظر شما