شناسهٔ خبر: 19721 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

اقدامات سازمان بنادر برای توسعه سفرهای دریایی/ ۱۱۱ شناور جدید با ۷۵۴۳ صندلی آماده خدمات‌رسانی در نوروز ۹۵/ توصیه‌های نوروزی به مسافران

محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی ۱۱۱ شناور جدید با ۷۵۴۳ صندلی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: مسافران فقط از اسکله‌ها و ترمینال‌های مسافری شناخته شده و رسمی استفاده کنند تا تمام مسائل و موارد مربوط به ایمنی سفر مدنظر قرار گیرد.

محمد سعیدنژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی سال‌ها برنامه‌ریزی کرد تا سفرهای دریایی را توسعه دهد به همین جهت در طول سالیان گذشته اصل اول بر نوسازی ناوگان مسافری دریایی قرار گرفت و امروز تقریبا همه ناوگان مسافری دریایی جدید هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۱ شناور جدید با ۷۵۴۳ صندلی آمادگی خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را دارند افزود: در سال‌های گذشته به حدود ۱۸ میلیون نفر مسافر در سال خدمات ارائه شد و پیش بینی آن است که این آمار در سال آینده نیز تکرار شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه این سازمان برای بهبود و توسعه ترمینا‌ل‌های مسافری دریایی اظهار کرد:‌ با توجه به امکانات و نیازها ترمینال‌ها در بنادر کشور احداث شد٬ این ترمینال‌ها امکانات قابل توجه و خوبی نیز دارند که می‌تواند رفاه و آسایش مسافران را فراهم آورد.

وی با اشاره به استقرار علائم مناسب و تیم‌های ایمنی و نجات در بنادر کشور ادامه داد: افزایش سطح ایمنی آب‌راه‌ها نکته دیگری بود که به آن توجه شد٬ در بنادر استان هرمزگان ۲۸ فروند شناور امداد و نجات همراه با نیروهای تجربه دیده٬ متخصص و کارشناس داریم که می‌توانند با سرعت بالا به هر حادثه دیده‌ای کمک کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:  به همین جهت خوشبختانه در سال ۹۳ و ۹۴ هیچ حادثه مهم دریایی برای مسافران رخ نداد به عبارت بهتر هیچ مسافری به علت سفر دریایی دچار آسیب‌دیدگی نشد. اقدامات یادشده امسال ادامه یافت و سعی شد تسهیلات بیشتری را برای مسافران دریایی فراهم کنیم.

وی افزود: امسال فروش بلیت شناورها در ایام نوروز اینترنتی شد و مسافران قبل از مراجعه به اسکله می‌توانند بلیت مسیر مدنظر خود را تهیه کنند بنابراین دیگر نیاز نیست در صف‌های طولانی قرار بگیرند و اذیت شوند. در واقع فروش اینترنتی بلیت کمک می‌کند تا مسافران سفر راحت و با آرامشی را تجربه کنند.

سعیدنژاد گفت:‌ همواره توصیه‌ام به مسافران این بود که فقط از اسکله‌ها و ترمینال‌های مسافری شناخته شده و رسمی استفاده کنند که تمام مسائل و موارد مربوط به مخاطرات و ایمنی سفر مدنظر قرار گیرد تا سفر ایمنی را داشته باشند./

نظر شما