شناسهٔ خبر: 197664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان:

روابط عمومی؛ معماری برای ارتباط دوسویه و پایدار است

حسن کحال زاده - اصفهان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، وظیفه روابط عمومی را "معماری برای ارتباطی دوسویه و پایدار" توصیف کرد. و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های چشمگیر سال گذشته، به نقش این اداره در تبدیل پیچیدگی‌های فنی به درکی عمومی از پیشرفت‌های استان اشاره کرد.

حسن کحال زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وظایف اصلی این اداره اظهار کرد: ایجاد ارتباطی دوسویه و مؤثر بین اداره‌کل و تمامی ذینفعان آن از جمله وظیفه اصلی روابط عمومی در این اداره کل است؛ در واقع، روابط عمومی به مثابه پلی عمل می‌کند که اطلاعات دقیق و به‌روز از فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و چالش‌های اداره‌کل را به بیرون منتقل می‌کند و در مقابل، بازخوردها و انتظارات جامعه را به درون سازمان بازمی‌گرداند.

 وی افزود: روابط عمومی نقش حیاتی در تصویرسازی و معرفی دستاوردها ایفا می‌کند لذا تلاش می‌کنیم تا با تولید محتوای جذاب و قابل فهم، پیچیدگی‌های فنی پروژه‌های راه و شهرسازی را برای عموم مردم ساده‌سازی کرده و اهمیت این پروژه‌ها در توسعه و رفاه استان را برجسته کنیم چرا که هدف ما صرفاً اطلاع‌رسانی نیست، بلکه ایجاد اعتماد عمومی و مشارکت مردم در این مسیر است.

 رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: روابط عمومی داخلی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و معتقدیم که کارکنان سفیران اصلی سازمان هستند لذا با انتشار خبرنامه داخلی، برگزاری مراسمات تقدیر و جشن‌ها و ایجاد کانال‌های ارتباطی داخلی تلاش می‌کنیم تا حس تعلق سازمانی را افزایش داده و کارکنان را در جریان آخرین تحولات و دستاوردهای اداره‌کل قرار دهیم، این رویکرد به ایجاد همبستگی بیشتر و افزایش روحیه در محیط کار کمک می‌کند.

 وی در خصوص چالش‌های موجود در این حوزه بیان کرد: حجم بالای اخبار و اطلاعات نادرست یا شایعات است از جمله چالش هاست که با رصد فعال این فضا و پاسخگویی سریع و مستند، تلاش می‌کنیم تا با این چالش مقابله کنیم. همچنین، محدودیت‌های بودجه‌ای برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید و آموزش‌های تخصصی‌تر در حوزه روابط عمومی مدرن نیز از دیگر چالش‌هاست همچنین پیچیدگی‌های فنی حوزه‌های راه و شهرسازی نیز خود یک چالش برای ترجمه و ساده‌سازی این مفاهیم برای عموم مردم است.

 کحال زاده در خصوص بخشی از اقدامات این اداره در سال گذشته اظهار کرد: در طول سال ۱۴۰۳ در زمینه محتواهای چندرسانه ای، بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ قطعه تصویر، ۸۶ کلیپ ویدئویی، ۲۷ موشن گرافی، ۶۶ اینفوگرافی، ۱۶ انیمیشن و ۲۰۴ پوستر در راستای اطلاع رسانی هدفمند تولید و منتشر شده است، همچنین ۳ مستند نیز برای تبیین عمیق‌تر فعالیت‌ها و دستاوردهای مجموعه به تولید رسیده است.

 وی افزود: در بخش تولید محتوای متنی بیش از ۶۰۰ خبر برای آگاهی بخشی عمومی، ۱۶۹ گزارش جامع، ۱۶ اطلاعیه، ۹ بیانیه و ۲۶ مصاحبه تهیه و منتشر شده است تا ابعاد مختلف فعالیت‌ها شفاف سازی شود همچنین در زمینه اقدامات تبلیغی و اجرای پویش‌ها می‌توان به ۲۱۱ تصویر، ۳۶ بیلبورد، ۳۷ بنر، ۸ تیزر و ۱۰۳ آگهی اشاره کرد.

 رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با حساب‌های کاربری رسمی این اداره کل در هر کدام از رسانه‌های اجتماعی یا پیام رسان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ محتوا منتشر شده است و افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ فعالیت نوآورانه در حوزه اطلاع رسانی به اجرا رسیده است همچنین در طول سال گذشته ۷ مورد حضور مدیران اداره کل در صداو سیما، ۳ مورد در رادیو و ۲ مورد در گفتگوی هفته برنامه ریزی و انجام شد علاوه بر این ۳ گفتگوی خبری و ۲ نشست خبری نیز برگزار شد.

 وی در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه روابط عمومی عنوان کرد: در حال حاضر، در مرحله آزمایشی، بررسی و همچنین استفاده از ابزارها و پتانسیل هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف هستیم، هدف ما این است که با بهره‌گیری حداکثری از فناوری، روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به عنوان یک نمونه موفق در حوزه ارتباطات دولتی شناخته شود و در نهایت، به افزایش مشارکت مردمی و تقویت سرمایه اجتماعی منجر a,n.