شناسهٔ خبر: 19770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

خط کشی ۲۷۵۰ کیلومتر از محورهای جنوب سیستان و بلوچستان

ایوب کردانجری با هدف ايمن سازی محورهای جنوب استان سيستان و بلوچستان در سه ماهه منتهی به آغاز سفرهای نوروزی۲۷۵۰ كيلومتر از محورهای جنوب خط كشی شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مدير کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی، روانسازي ترافيك، کاهش تصادفات و تلفات انساني در ايام سفرهاي نوروزي در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان های حوزه استحفاظي اين اداره كل ۲۷۵۰ كيلومتر خط كشي و نصب ۳۰۱۶ عدد انواع تابلوی هشداری، اخباري، اطلاعاتی و ۳۰ هزار عدد چشم گربه اي اجرا شده است.

 ايوب كرد اظهار داشت: نصب تابلوهای نقاط پرحادثه فسفری، لكه گيری، پاكسازی و آراستگي حريم راه ها، اجراي شيارهای لرزاننده بصورت طولي و عرضی، تعمير شستشو و تعويض تابلو و علائم فرسوده، ترميم پل ها و روشنايي محورها از جمله اقداماتی است كه در طرح راهداری نوروزي گنجانده شده و انجام شده است.  

وی افزود: براي آشكارسازي نقاط پرحادثه خط‌ كشي با رنگ زرد سه خطه براي اولين بار در كشور در محورهاي حوزه استحفاظي اين اداره كل بصورت طرح پايلوت اجرا شده است و اين طرح از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همه ادارات كل راه و شهرسازی استانها ابلاغ شده است.

مدير کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: رانندگان با رعایت نكات ايمني در زمان قبل از سفر و حین سفر مسافرتی شاد و ایمن براي خود و همسفران خود به ارمغان خواهند آورد./

نظر شما