شناسهٔ خبر: 19878 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

صبح امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت

بهره‌برداری موقت از سه هزار و ۶۰۰ متر آزادراه رشت - قزوین/ بازدید از ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین در مسیر ایستگاه فلکده رشت

بازدید سه هزار و ۶۰۰ متر از آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل، امروز (شنبه) با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت موقت گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، سه هزار و ۶۰۰ متر از آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل شهرستان رودبار، به منظور کاهش بار ترافیکی این مسیر در ایام تعطیلات نوروزی، با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت موقت گشایش یافت.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.

اجرای عملیات آسفالت ۹۰۰ متر از ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین - رشت بر عهده اداره کل راه و شهرسازی گیلان است، انجام حدود سه کیلومتر آن نیز به پیمانکار واگذار و مقرر شده باقیمانده این مسیر که حدود هفت کیلومتر است، به مناقصه گذاشته شود.

۱۰هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین صبح امروز، از ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین در مسیر ایستگاه فلکده رشت بازدید کرد.

نظر شما