شناسهٔ خبر: 19897 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مرادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

انجام ۳ هزار و ۵۹۰ پرواز داخلی و خارجی در ۴ روز نخست سفرهای نوروزی/ فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور در میزبانی از مسافران داخلی و خارجی

فرودگاه مهرآباد- باند فرودگاه مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی ۴ روز نخست آغاز اوج تعداد پروازهای نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۲۸ اسفند، ۳ هزار و ۵۹۰ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های ایران انجام شد.

ابراهیم مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت انجام پروازهای نوروزی گفت: از ۲۵ اسفند و همزمان با آغاز موج سفرهای نوروزی تا روز جمعه ۲۸ اسفند، ۳ هزار و ۵۹۰ پرواز مسافری داخلی و خارجی انجام شد.

وی گفت: در روز سه شنبه ۲۵ اسفند و نخستین روز از طرح سفرهای نوروزی ۸۰۶ پرواز داخلی و بین المللی در فرودگاه‌های کشور انجام شد که سهم پروازهای داخلی ۵۶۴ نشست و برخاست و سهم پروازهای بین‌المللی نیز ۲۴۲ نشست و برخاست بود.

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کشور افزود: در روز چهارشنبه ۲۶ اسفند ۸۴۲ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور ثبت شد که ۵۶۴ نشست و برخاست مربوط به پروازهای داخلی و ۲۷۸ پرواز نیز سهم پروازهای خارجی بود.

مرادی ادامه داد: در روز پنجشنبه ۲۷ اسفندماه نیز ۹۴۴ پرواز در فرودگاه‌های کشور اعزام یا پذیرش شدند که از این تعداد مجموع پروازهای داخلی ۵۶۲ نشست و برخاست و مجموع نشست و برخاست بین المللی ۳۸۲ پرواز بود.

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه ۲۸ اسفندماه نیز ۹۹۸ نشست و برخاست داخلی و خارجی انجام شد افزود: از این میزان مجموع پروازهای داخلى٥٧٦ نشست و برخاست و مجموع پروازهای بين المللى ٤٢٢ نشست و برخاست بود.

مدیر کل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد درصدر پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور در حوزه پروازهای داخلی قرار داشت و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه در حوزه پروازهای بین المللی را به خود اختصاص داد گفت: مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور در حوزه خدمات ترافیک هوایی در طول مسیرهای پروازی پرکارترین واحدهای مراقبت پرواز کشور در بیست و چهار ساعت گذشته بوده است.

وی ادامه داد: فرودگاه‌های مشهد، کیش و شیراز در رتبه‌های بعدی پر تقاضاترین مسیرهای پروازی در نوروز هستند.

 

نظر شما